ΚΟΣΜΟΣ

Tο πόρισμα για την αεροπορική τραγωδία-Ανακλήθηκε η άδεια της εταιρείας

Το αεροπλάνο δεν είχε καύσιμα.

 

 

Το αεροσκάφος που συνετρίβη στην Κολομβία με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο 71 ανθρώπων, μεταξύ αυτών σχεδόν ολόκληρης μιας ομάδας ποδοσφαίρου της Βραζιλίας δεν είχε καθόλου καύσιμα τη στιγμή της πρόσκρουσης, σύμφωνα με τα πρώτα ευρήματα της αρχής πολιτικής αεροπορίας, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει και μια έρευνα για τους λόγους που το αεροσκάφος πετούσε υπό αυτές τις συνθήκες. Στο μεταξύ, οι αρχές της Βολιβίας ανακάλεσαν την άδεια λειτουργίας της αεροπορικής εταιρείας.

Τα ευρήματα αυτά από την αρχή πολιτικής προστασίας αργά χθες το βράδυ επιβεβαίωσαν τα τελευταία λόγια του Βολιβιανού πιλότου Μιγκέλ Κουιρόγκα προς τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου του Μεντεγίν, όπως αποκαλύφθηκαν σε ένα ηχητικό ντοκουμέντο που μετέδωσαν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της Κολομβίας.

«Όταν φθάσαμε στο σημείο του δυστυχήματος και καταφέραμε να επιθεωρήσουμε τα συντρίμμια, μπορέσαμε να επιβεβαιώσουμε ότι το αεροσκάφος δεν είχε καύσιμα τη στιγμή της πρόσκρουσης» δήλωσε ο Φρέντι Μπονίγα, γραμματέας ασφαλείας των αεροπορικών μεταφορών της αρχής πολιτικής προστασίας της Κολομβίας.

Σε ένα ηχητικό ντοκουμέντο με τις τελευταίες επικοινωνίες του πιλότου ακούγεται ο άτυχος άνδρας να λέει προς τον πύργο ελέγχου ότι «όλα τα συστήματα του αεροσκάφους έχουν καταρρεύσει, τα ηλεκτρολογικά συστήματα έχουν παύσει να λειτουργούν, δεν έχουμε καύσιμα».

Ο ίδιος ζητά να προσγειωθεί επειγόντως. Κατόπιν δεν ακούγεται τίποτα. Το αεροσκάφος έχει καταπέσει στην πλαγιά ενός βουνού κοντά στην πόλη Λα Ουνιόν έξω από το Μεντεγίν.

Οι διεθνείς κανονισμοί πτήσεων προβλέπουν το αεροσκάφος να διαθέτει επαρκή αποθέματα καυσίμων προκειμένου να μπορεί να πετάει για 30 λεπτά αφού φθάσει στον προορισμό του, ώστε να έχει τη δυνατότητα να κάνει κύκλους πριν από την προσγείωση ή να κατευθυνθεί προς ένα άλλο αεροδρόμιο.

«Σε αυτήν την περίπτωση, δυστυχώς, το αεροσκάφος δεν είχε αρκετά καύσιμα ώστε να τηρεί τους κανονισμούς που πρέπει να εφαρμοστούν σε ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης» τόνισε ο Μπονίγα στο Μεντεγίν.

«Μία από τις θεωρίες την οποία εξετάζουμε ενδελεχώς είναι ότι λόγω του γεγονότος ότι δεν βρήκαμε καθόλου καύσιμα στο σημείο της συντριβής ή το σύστημα τροφοδότησης, το αεροπλάνο συνετρίβη εξαιτίας της έλλειψης καυσίμων».

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας LAMIA Γκουστάβο Βάργκας δήλωσε χθες ότι εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια του πιλότου να ανεφοδιάσει με καύσιμα το αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της διαδρομής του. Ο ίδιος είπε ότι το αεροπλάνο θα έπρεπε να έχει επαρκή ποσότητα καυσίμων για περίπου τεσσεράμισι ώρες, ανάλογα τις καιρικές συνθήκες που θα συναντούσε.

«Οι καιρικές συνθήκες τον επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό, ωστόσο είχε εναλλακτικές στην Μπογοτά στη περίπτωση ανεπάρκειας καυσίμων. Είχε τη δυνατότητα να πάει για ανεφοδιασμό. Είναι μια απόφαση που παίρνει ο πιλότος» συμπλήρωσε ο ίδιος μιλώντας σε δημοσιογράφους στη Σάντα Κρουζ της Βολιβίας.

Σύμφωνα εξάλλου με τον Μπονίγα οι καιρικές συνθήκες στο Μεντεγίν ήταν ιδανικές για μια επιτυχημένη προσγείωση.

Ερωτήματα έχουν προκύψει επιπλέον για τους λόγους που η ποδοσφαιρική ομάδα Σαπεκοένσε χρησιμοποίησε μια εταιρεία πτήσεων τσάρτερ κι όχι μια εμπορική εταιρεία.

Ανακλήθηκε η άδεια της εταιρείας

Η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (DGAC) της Βολιβίας ανακοίνωσε σήμερα ότι αποφάσισε την αναστολή με άμεση ισχύ της άδειας λειτουργίας της Lamia Corp., του μικρού αερομεταφορέα ο οποίος ειδικευόταν στις πτήσεις τσάρτερ και το μοναδικό επιχειρησιακό αεροσκάφος του συνετρίβη στην Κολομβία τη Δευτέρα με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 71 άνθρωποι.

Το αεροσκάφος –που φαίνεται ότι είχε σχεδόν μείνει από καύσιμα όταν συνετρίβη– είχε απογειωθεί από τη Σάντα Κρους της Βολιβίας για το Μεντεγίν. Το αεροπλάνο τύπου British Aerospace 146 (μιας βελτιωμένης εκδοχής του Avro RJ) ήταν το μοναδικό της εταιρείας σε λειτουργική κατάσταση.

Related Articles

Back to top button