ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

“Κατασκοπευτικος καπιταλισμός” και τι μπορείτε να κάνετε

Γράφει για το npress ο Φώτης Γροντάς

Το φαινόμενο των καιρών μας ονομάζεται “κατασκοπευτικος καπιταλισμός”.

Με τα δεδομένα περιήγησης και την ανάλυση κάθε διαδικτυακής κίνησης δισεκατομμυρίων ανθρώπων καθημερινά οι κολοσσοί #GAFA (Google, Amazon , Facebook, Apple) χρησιμοποιούν πόρους & τεχνολογία machine learning ανώτερους από τα περισσότερα κράτη, ώστε να επικρατήσουν.

ADS

Πως επικρατούν; Από τα διαφημιστικα έσοδα και τις πωλήσεις.

Είναι κακό αυτό;

Καθόλου.

Δεν θα ήταν καθόλου κακό (αυτό θέλει κάθε εταιρεία, την ευμάρεια και την πρόοδο, σε αυτήν εργάζονται άνθρωποι που ζουν τις οικογένειες τους, μεγαλώνουν και σπουδάζουν παιδιά, προοδεύουν στην ζωή τους, κοινό ανθρώπινο ιδανικό απανταχου στον κόσμο), #αν σταματούσε εκεί.

Η πραγματικότητα δυστυχώς είναι εντελώς διαφορετική από μερικές εταιρείες- κολοσσούς που επιθυμούν πρόοδο και κέρδη: επιθυμούν το #μονοπώλιο και την απολυταρχική επικράτηση.
_

Με την ευρεία χρήση machine learning & τεχνητής νοημοσύνης υιοθετώντας πρακτικές PsyOps – ψυχολογικού πολέμου – τέτοιας αρτιότητας που ο Γκαίμπελς ούτε είχε τολμήσει να ονειρευτεί, #χρησιμοποιούν τις ψυχολογικές ιδιότητες κάθε ανθρώπου ξεχωριστά (όντως! λέγεται micro-targeting) ώστε να προσαρμόσουν το διαφημιστικό περιεχόμενο στις προσωπικές προτιμήσεις του καθενός ξεχωριστά.


Για να γίνει το πράγμα ακόμη πιο δυστοπικό, οι “μηχανές συστάσεων” των social media προτείνουν ομάδες και άτομα που ομοιάζουν με τις καταγεγραμμένες προτιμήσεις του χρήστη περικλείοντας τον σε έναν ψευδή φαύλο κύκλο που ουδεμία σχέση έχει με την πραγματική ζωή

(Πόσοι και πόσες από εσάς ακολουθείτε ομάδες από αντίπαλα κόμματα, παρατάξεις, ομάδες, κτλ? Μια μειονότητα, ενώ ακόμη και στο καφενείο του χωριού συναντιούνται και συμβιώνουν καθημερινά άνθρωποι με εντελώς διαφορετικές καταβολές & πεποιθήσεις).

Τα προϊόντα των GAFA έχουν σχεδιαστεί για να εθίζονται οι χρήστες τους:

*

Μονο δύο βιομηχανίες ονομάζουν τους πελάτες τους χρήστες: αυτή των #ναρκωτικών,

και αυτή των #κοινωνικών_δικτύων

*
Φαινόμενα κατάθλιψης σε εφήβους παγκοσμίως από την ακατάσχετη χρήση των social media, δεκάδες χιλιάδες νεαρές κοπέλες που απευθύνονται σε πλαστικούς χειρουργούς για να μοιάζουν όπως στα φίλτρα του , Instagram, αυτοκτονίες θυμάτων bulling που έγινε μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, με την λίστα να μην έχει τέλος…

Οι δημιουργοί αυτής της λυπηρης κατάστασης κατασκεύασαν αυτά τα προϊόντα για να βγάλουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα.

Δεν φαντάστηκαν πως οι ίδιες ακριβώς μέθοδοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για πολιτικούς σκοπούς ή δεν τους ενδιέφερε.

Το σκάνδαλο της Cambridge Analytica που με την χρήση του Facebook και σε συνεργασία με ιδιωτική “αμυντική” εταιρεία υπεκλεψε τα δεδομένα δεκάδων εκατομμυρίων ψηφοφόρων σε Αγγλία (Brexit) και Αμερική (εκλογή Trump) για να εφαρμόσει τακτικές ψυχολογικού πόλεμου ανακυρηγμενες επίσημα ως #οπλα, σε μια εφιαλτικά πρωτοφανή κλίμακα, αποκάλυψε το μέγεθος και το βάθος των πραγμάτων.

Γιατι δεν σταματιουνται?

Διότι de facto και αναγκαστικά η νομοθεσία πάντοτε επεται των τεχνολογικών/ επιστημονικών εξελίξεων και θα χρειαστούν πολλά χρόνια ακόμη να τεθούν όρια σε τόσο περίπλοκες διαδικασίες.

Τι_μπορειτε να κάνετε;

Βήμα πρώτο:

Απενεργοποιήστε ΟΛΕΣ τις ειδοποιήσεις στο κινητό σας.

ΟΛΕΣ.

Μπορείτε να βλέπετε μυνήματα, likes, σχόλια και mail όταν θέλετε και έχετε χρόνο και όχι να βρίσκεστε σε διαρκή υπερένταση με κάθε ping.

Αν υπάρχει κάτι επείγον, θα σας πάρουν απλώς τηλέφωνο.

Βήμα δεύτερο:

Αγνοειστε τις μηχανές συστάσεων και ακολουθείστε σελίδες, ομάδες και groups ανθρώπων με διαφορετικές απόψεις από εσάς. Έτσι θα έχετε μια εικόνα της πραγματικής ζωής και όχι της ψευδούς αποστειρωμενης σφαίρας που δημιουργούν τα social media.

Τι μπορεί να κάνει η νομοθεσία;

Τρια πρώτα απλά πράγματα:

α) Να επιβάλλει την κατάργηση των likes και να είναι ορατά μόνο σε αυτόν που δημοσιεύει και σε κανέναν άλλον.

β) Να επιβάλλει και να ελέγχει την πολυποικιλοτητα των μηχανών συστάσεων ώστε αυτές να αντικατοπτρίζουν ει δυνατόν την πραγματική ζωή.

γ) Έτσι όπως δημιούργησαν το machine learning για να προωθούν τις πωλήσεις, έτσι να χρησιμοποιήσουν μια έκδοση του που να καταργεί αυτόματα προσβολές, ύβρεις και bulling, ειδικά στα παιδιά/εφήβους οι οποίοι θα πρέπει να περνούν ειδική διαδικασία ταυτοποίησης με ταυτοποιημενη γονική άδεια και αδύνατη την δημιουργία άλλων “κρυφών” λογαριασμών.

*
Για αρχή, αυτά θα ήταν αρκετά καλά μέτρα.

Καλημέρα σας 🙂

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker