ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν.Κεραμέως: Η Παιδεία είναι η μεγαλύτερη επένδυση που μπορούμε να κάνουμε στη χώρα

Αποφασισμένη να αρχίσει δυναμικά το έργο της στο Υπ. Παιδείας εμφανίστηκε η Νίκη Κεραμέως, παραλαμβάνοντας τα καθήκοντά της.

«Με αίσθημα τιμής και ευθύνης αναλαμβάνω αυτή τη νευραλγική και καίρια θέση. Η Παιδεία συνιστά για μας τη μεγαλύτερη επένδυση που μπορούμε να κάνουμε στη χώρα. Θα επιδιώξουμε να δράσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά χωρίς όμως να αιφνιδιάσουμε κανέναν» είπε η νέα υπουργός, μετά την ορκωμοσία, έχοντας στο πλευρό της τους υφυπουργούς Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλη Διγαλάκη.

Η κα Κεραμέως κατά την τελετή παράδοσης-παραλαβής επισήμανε ότι «με αίσθημα τιμής και ευθύνης αναλαμβάνω τη νευραλγική και καίρια θέση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας».

Όπως επισήμανε η Παιδεία καθορίζει το παρόν και το μέλλον της και ξεκαθάρισε ότι θα επιδιώξει ευρύτερες πολιτικές συναινέσεις, καθώς κοινός στόχος όλων είναι «η διαμόρφωση καλύτερου μέλλοντος για τα παιδιά και τη χώρα μας».

Σημείωσε ότι παρά τις «πολύ σημαντικές ιδεολογικές διαφορές» με τον απερχόμενο υπουργό, η συνεργασία τους ήταν καλή. «Συγκρούστηκαν πολλάκις οι απόψεις μας, πάντα, όμως, με όρους δημοκρατικού διαλόγου», είπε. «Θα είναι προς όφελος της κοινωνίας μας», συμπλήρωσε. Η κ. Κεραμέως σημείωσε ότι το πρόγραμμα της ΝΔ για Παιδεία «εισάγει τομές» και «θαρραλέες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης» και πρόσθεσε: «Θα επιδιώξουμε να δράσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά, χωρίς όμως να αιφνιδιάσουμε κανέναν».

Αναφορικά με το χαρτοφυλάκιο των Θρησκευμάτων, η υπουργός κάλεσε τους ιεράρχες, τους ιεροδιδασκάλους και τους σχετιζόμενους φορείς να συνδράμουν το έργο της ηγεσία «σε ανοιχτό διάλογο με το υπουργείο». Για τους δύο υφυπουργούς, Σοφία Ζαχαράκη, υφυπουργό για θέματα Πρωτοβάθμιας – Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Βασίλη Δαγαλάκη, υφυπουργό για θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η κ. Κεραμέως σημείωσε ότι πρόκειται για δύο ανθρώπους που εκτιμά βαθύτατα.


Από την πλευρά του ο απερχόμενος Υπουργός Κώστας Γαβρόγλου υποστήριξε ότι «θα πρέπει ν’ αρχίσει μια συζήτηση για διαχωρισμό του Υπουργείου Παιδείας σε δυο υπουργεία, ένα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ένα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας όπως συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες». Σχετικά με τη θητεία του στο υπουργείο είπε «δεν υποστηρίζω ότι έγιναν όλα τελεία» πρόσθεσε όμως ότι «έχουν γίνει πολλά και μάλιστα σε σύγκρουση με κατεστημένα συμφέροντα» ενώ τόνισε «είμαστε πανέτοιμοι για το άνοιγμα των σχολείων στις 11 Σεπτεμβρίου».

Ο κ. Γαβρόγλου συνεχάρη την κα Κεραμέως για την ανάληψη των καθηκόντων και ευχήθηκε καλή επιτυχία. «Δεν είναι μέρα απολογισμών ή σύγκρισης προγραμμάτων. Είναι ευκαιρία κατάθεσης μιας εμπειρίας που αφήνουμε ως παρακαταθήκη», ανέφερε.

Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι επί ημερών του θεσμοθετήθηκαν διαδικασίες αποκομματικοποίησης της διοίκησης, ενώ, προτείνοντας, είπε ότι το υπουργείο θα έπρεπε να χωριστεί σε δύο: Ένα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ένα τριτοβάθμιας και έρευνας.«Πείσαμε τον ΟΟΣΑ για την ανάγκη των μόνιμων διορισμών», είπε, μεταξύ άλλων, και εξέφρασε την ελπίδα του να προχωρήσουν οι διαδικασίες. Εξέφρασε την ανησυχία του για τη μεταφορά του χαρτοφυλακίου της Έρευνας στο υπουργείο Ανάπτυξης και τη χαρακτήρισε «κίνηση με ισχυρό ιδεολογικό σχηματισμό».

Οσον αφορά το χαρτοφυλάκιο της Έρευνας και Καινοτομίας, το οποίο από το υπουργείο Παιδείας μεταφέρεται στο υπουργείο Ανάπτυξης, ο απερχόμενος υπουργός, Κώστας Φωτάκης, στάθηκε στην αλλαγή του τοπίου της Έρευνας στην Ελλάδα. «Μετά από 4,5 χρόνια θητείας, τολμώ να πω ότι το τοπίο της Έρευνας στη χώρα έχει αναμορφωθεί», είπε και αναφέρθηκε στο πρότυπο της Οικονομίας και Κοινωνίας της Γνώσης που ακολουθήθηκε και τόνισε: «παράλληλα, σημαντικό στοιχείο ήταν ότι χαράχθηκε μία εθνική στρατηγική για την Έρευνα».

Η απερχόμενη υφυπουργός, Μερόπη Τζούφη, ευχήθηκε καλή δύναμη στη νέα ηγεσία του υπουργείου, αναφέρθηκε στις προσπάθειες και τις κινήσεις αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια και εξέφρασε την ελπίδα να συνεχιστεί η προσπάθεια θωράκισης της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.

Πηγή: iefimerida.gr

Related Articles

Back to top button
Close
Close