ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: «Ήταν εθελοντής μου ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας»

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε γνωστό σήμερα από το βήμα της Βουλής ότι ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που φέρεται να κουβαλούσε παράνομα υλικά ότι ήταν πράγματι εθελοντής του στο παρελθόν σε πολιτικό γραφείο.

Σημεία της ομιλίας του Πρωθυπουργού:

Σας ζητώ να καταψηφίσετε την πρόταση δυσπιστίας και να υπερψηφίσετε μία κυβέρνηση που θέλει να πηγαίνει τη χώρα σταθερά μπροστά.

Προσπάθησα να περιγράψω όσο καλύτερα μπορούσα το τι έγινε στο δυστύχημα και το τι θα κάνουμε. Να μαθαίνουμε από τα δικά μας λάθη.

Οι πολίτες θα στείλουν στις ευρωεκλογές το δικό τους μήνυμα σε όσους χρησιμοποιούν κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο για να αποσταθεροποιήσουν τη χώρα.

Τον Ιούνιο θα έχουμε μία μάχη πιο κρίσιμη από άλλες στο παρελθόν. Οι Ευρωεκλογές δεν προσφέρονται για αδιαφορία. Εμείς αντλούμε πάντα διδάγματα από τα λάθη μας. Και ακριβώς αυτή η ευαίσθητη συγκυρία είναι που οδηγεί τον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ σε μία σύμπραξη.

Κάποιοι θέλετε να προβάλετε μία εικόνα αστάθειας. Αυτή η κυβέρνηση πέτυχε να καθιερώσει τα εθνικά μας σύνορα ως ανατολικά σύνορα της Ευρώπης, αντιμετώπισε το μεταναστευτικό, εφερε 36 δις. Στο Ταμείο Ανάκαμψης. Και αυτό πρέπει να συνεχιστεί.

Στην πρόταση δυσπιστίας υπάρχει ένας πραγματικός συγγραφέας, που δεν την υπέγραψε. Αυτός υπήρξε ο πρώτος διακινητής όλων αυτών των θεωριών. Αναρωτιέμαι, πού είναι σήμερα ο κύριος Βελόπουλος;

Για να ξεκαθαρίσουμε. Αν κάποιος εκδότης, μεγαλοεπιχειρηματίας, έχει πολιτικές βλέψεις, ας εμφανιστεί στην πολιτική αρένα, ο ίδιος, όχι μέσω πληρεξουσίων. Να μετρηθούν.

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε κάποτε αναρωτηθεί, ποιος κυβερνά αυτόν τον τρόπο. Η απάντηση έχει δοθεί. Τον κυβερνά ο λαός δια των εκλεγμένων, και όχι τα φουσκωμένα πορτοφόλια.

Δεν θα συγκυβερνήσω με κανένα παράκεντρο.

Οι κυβερνήσεις είναι αυτές που ορίζουν τους κανόνες και αυτό ενίοτε οδηγεί σε συγκρούσεις. Αυτό είναι το κόστος των διαφορετικών ρόλων. Εχουμε ζήσει εποχές διαπλεκόμενων και νταβατζήδων, είναι η Ελλάδα από παλιά.

Το κάθε επιχειρηματικό συμφέρον έχει το δικαίωμα να διεκδικεί ό,τι θέλει. Ακόμη και να πέσει μία δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση.

Με προθυμία ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ μετατρέπει το κόμμα, σε πράσινο ΣΥΡΙΖΑ. Επειδή σας ταυτίσαμε με εκδοτικά συγκροτήματα. Για τα πανεπιστήμια, τα ίδια έγραφε το εκδοτικό συγκρότημα για τα πανεπιστήμια, τα ίδια και εσείς. Τυχαίο; Ας το κρίνουν οι πολίτες.

Η μία όψη είναι ότι ο Κασσελάκης είναι υπονομευτής του πολιτεύματος. Η άλλη είναι ότι είναι απλά φαιδρός.

Προς τον ΣΥΡΙΖΑ:

«Προηγούμαστε στην ποιότητα των εκλογών». Να σταματήσει ο φαντάρος των 20 ημερών ο κ. Κασσελάκης τις ανιστόρητες κατηγορίες για διεθνείς παρατηρητές. Ας μάθει ο κ. Κασσελάκης, ότι η Δημοκρατία μας γιορτάζει 50 χρόνια ζωής και ακμής. Κανείς δεν έχει τολμήσει να αμφισβητήσει τις εκλογές μας. Αυτό το κεκτημένο δεν αμφοσβητήθηκε όπως είπε ο κ. Αλιβιζάτος ούτε στις αρχές του ‘90, ούτε όταν το 2000 έχασε με 70.000 ψήφους.

Διαβάζω το σημερινό άρθρο του κύριου Αλιβιζάτου, συνεργάτη σας, διακεκριμένου στελέχους του ΠΑΣΟΚ που αγωνίζεται δεκαετίες για το κράτος Δικαίου. Σας αφορά κ. Ανδρουλάκη. «Η χώρα μας δεν αποκλίνει από τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους. Από το 1974 η Ελλάδα είναι κράτος δικαίου όπως δεν ήταν ποτέ στην ιστορία της. Μόνο αφελείς και ανιστόρητοι το αμφισβητούν αυτό. Σας είπε κύριε Ανδρουλάκη αφελή και ανιστόρητο».

Κύριε Ανδρουλάκη, δικοί σας ευρωβουλευτές ήταν που ζήτησαν να διακοπεί η χρηματοδότηση. Το πρώτο είναι ότι σήμερα η Κυβέρνηση κατέθεσε αυτό το κείμενο στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο το οποίο απαντά σημείο προς σημείο στο ψήφισμα του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου.

Δεν θα σχολιάσω όσα γράφει η πρόταση δυσπιστίας για το κράτος δικαίου. Είναι παράξενο να είναι σε αυτή εισηγητής ο κ. Παππάς καταδικασμένος 13-0. Έχετε το θράσος κ. Παππά να γελάτε, όταν κρεμάσατε πολιτικούς στα μανταλάκια, αυτοί δεν γελούσαν.

Η Δικαιοσύνη θα κρίνει ποιος είναι αθώος και ποιος ένοχος.

Δεν έχω καταλάβει αν ήσασταν σε συνεννόηση όπως είπε ο κ. Παππάς. Όλα αυτά γίνονται στη υπηρεσία ενός και μόνο στόχου, να πέσει ο Μητσοτάκης. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με νωπή λαϊκή εντολή, με τη συμπεριφορά σας αυτή (προς τον κ. Ανδρουλάκη), εσείς ποδοπατείτε το συλλογικό πένθος.

Κάνατε πρόταση δυσπιστίας για ένα δημοσίευμα που γνωρίζαμε εδώ και έναν χρόνο…

Είναι σαφής η άποψή μου τι εννόησα εδώ. Για να μιλήσουμε για δημοσιογραφική δεοντολογία. Μέχρι και με εφημερίδες που έχουμε βρεθεί πολύ σκληρά απέναντι, με κάποιες έχουμε καταλήξει στα δικαστήρια. Μέχρι και αυτοί πάντα ρωτούν ποια είναι η άποψη της κυβέρνησης…

Πρωί πρωί, βγαίνει ένα δημοσίευμα που διαψεύδεται αμέσως. Ο σταθμάρχης μιλούσε με δύο τρένα, το ξέραμε από τις 2 Μαρτίου. Ενώ φαίνεται ότι δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό περιεχόμενο, υιοθετείται από εσάς. Εντυπωσιακά αντανακλαστικά. Κάποιος καχύποπτος θα έλεγε πως γνωρίζατε το δημοσίευμα πριν βτει. Βλέπατε μπροστά…

Κάτι αλλάζει στους σιδηροδρόμους, αλλά απέχουμε πολύ από το σημείο που θέλουμε να είμαστε. Διαγωνιστικές διαδικασίες ήταν παλιά βαθειά προβληματικές. Όλα αυτά εξορθολογίζονται, είναι μεγάλο έργο που οφείλουμε να το φέρουμε εις πέρας.

Στο 88% των ευρωπαϊκών τρένων δεν υπάρχουν αυτά τα συστήματα. Ακριβώς επειδή ο Γενικός Κανονισμός Ασφαλείας τηρείται ευλαβικά. Η τεχνολογία πάντα θα βοηθά, αλλά δεν αποτελεί ποτέ την καθοριστική ασφαλιστική δικλείδα.

Διπλασιάσαμε τη χρηματοδότηση. Έχουν γίνει συμπληρωματικά έργα ασφαλείας. Μπήκαν κάμερες. 14 γέφυρες παρακολουθούνται ζωντανά.

Στην συνείδηση όλων, πάντα, θα πλανάτε το βάρος ότι αν η 717 είχε τελειώσει πριν το ατύχημα, ίσως να μην είχε συμβεί. Αυτό το έχουμε αναγνωρίσει. Αλλά έπρεπε να είναι έτοιμο από το 2016.

Δεν έχετε πει κουβέντα για το πώς θα γίνουν τα τρένα πιο ασφαλή.

Εμείς με συνταγματική αναθεώρηση, αυτή η κυβέρνηση, πήγε την παραγραφή στα 20 χρόνια. Εμείς το κάναμε αυτό, δεν το κάνατε εσείς. Εμείς δεν θα μπορούμε να κρυφτούμε πίσω από καμμία παραγραφή.

Για το άρθρο 86. Το 2007 ήμουν νεοεκλεγμένος βουλευτής. Μαζί με λίγους ακόμη είχαμε καταθέσει πρόταση να πάψει να υπάρχει η αποσβεστική προθεσμία.

Επανέρχομαι στο θέμα του κ. Καραμανλή «που κρύβεται πίσω από την ασυλία του». Αν κρίνετε ότι βαρύνεται με ανθρωποκτονία από δόλο να το τεκμηριώσετε και να πάμε σε προανακριτική.

Ο Πάτρα – Πύργος έσπασε σε κομμάτια για να εξυπηρετήσετε τον Καλογρίτσα. Αυτοί που έχασαν τη ζωή τους σε έναν δρόμο καρμανιόλα, ευθύνεται ο κ. Σπίρτζης για ανθρωποκτονία εξ αμελείας Η απάντηση είναι όχι.

Όταν ο ίδιος ο εισαγγελέας για το Μάτι είπε, πως αν είχαμε το 112 θα είχανε σωθεί ζωές. Ζητήσαμε εμείς ποτέ κάτι για τον κ. Παππά που δεν είχε υλοποιήσει το 112;

Πάμε σε άλλο ζήτημα, που δεν το λέτε ανοιχτά. Εννοείτε ότι υπουργοί βαρύνονται για τον θάνατο ανθρώπων. Για την πολιτική ευθύνη την ανέλαβε ο υπουργός αμέσως. Για ποινικές ευθύνες το Σύνταγμα απαιτεί κατηγορητήριο και προανακριτική. Ο κ. Φάμελλος είπε να κάνουμε έτσι προκαταρκτική χωρίς κατηγορητήριο, έτσι γενικά. Μου θυμίζει τον κ. Πολάκη που έλεγε να βάλουμε φυλακή κάποιον πολιτικό μπας και σωθούμε.

Το μοναδικό θέμα που έπρεπε να απασχολεί την Ευρωπαία εισαγγελέα είναι τα κονδύλια της 717. Αντιφάσκει, γιατί αν δεν είχε προχωρήσει η 717, δεν θα είχαμε τηλεδιοίκηση. Από όλα όσα έχει πει, πήρε την απάντησή της από τον Άρειο Πάγο για όσα αφορούν την ελληνική Δικαιοσύνη. Πώς μπορεί να κάνει παρέμβαση σε μία ανοιχτή υπόθεση. Έχει ξεπεράσει το όριο των αρμοδιοτήτων της. Εδώ υποψήφιός σας είπε να τη φέρουμε να ρίξει την κυβέρνηση.

Να θυμηθούμε τι είναι αυτή η 717. Πότε έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί; Το 2016. Πόσες; παρατάσεις είχε δώσει ο Σπίρτζης; Συνολικά έξι. Τη σπάσατε σε δύο κομμάτια και μας κληροδοτήσατε μία σύμβαση με πάρα πολλά προβλήματα. Ή θα καταργούσε τη σύμβαση, ή θα πήγαινε, όπως είχατε αποφασίσει από το 2018 και η απόφαση του υπουργείου και σωστά ήταν να ολοκληρωθεί η 717 όσο πιο σύντομα γίνεται.

Αν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717, δεν θα το μάθουμε ποτέ, αλλά πιθανόν να ήταν πολύ πιο δύσκολο να έχει συμβεί ό,τι έγινε. Ο σταθμάρχης έβλεπε ότι το τρένο ήταν στη λάθος γραμμή.

Απευεθύνομαι σε μία κοινωνία που έχει δηλητηριαστεί από αυτές τις θεωρίες.

Ποτέ δεν κινήθηκε με μεγαλύτερη ταχύτητα η Δικαιοσύνη. Σε 34 άτομα έχει ήδη αποδώσει κατηγορίες.

Κυρία Κωνσταντοπούλου, αφήσατε ένα αδιανόητο υπονοούμενο πως επειδή ήταν εθελοντής μου με είχε ενημερώσει για το φορτίο.

Και μιλάτε για θεωρίες βαγονιών ξυλολίου και αυτό ήταν σχέδιο της κυβέρνησης να προσθέσουμε βαγόνια. Συγκρούστηκαν τα τρένα και έγινε έκρηξη και όλο αυτό ήταν σχέδιο της κυβέρνησης.

Ένας πραγματογνώμονας υπάρχει. Δεν επιβεβαίωσε ποτέ τίποτα από αυτά που λέτε. Ουδέποτε, δόθηκε καμία εντολή για συγκάλυψη. -Είπε κοιτώντας στα θεωρεία συγγενείς των θυμάτων.

Είπατε πως θέλαμε να μπαζώσουμε το έδαφος; Γιατί να το κάνουμε αυτό; Και αυτό ήταν απόφαση της κυβέρνησης; Τι ακριβώς να συγκαλύψουμε με το μπάζωμα; Το μέλημα των συνεργείων ήταν να σηκώσουμε τα βαγόνια των τρένων για να δούμε ποιοι ήταν από κάτω.

Ένα ανθρώπινο χέρι έστειλε το τρένο στη λάθος στιγμή και αυτό έγινε. Υπάρχει έστω ένας άνθρωπος να πιστεύει ότι εάν είχε κάνει σωστά τη δουλειά του, όπως την κάνουν εκατοντάδες άλλοι, δεν θα είχε γίνει δυστύχημα;

Έφυγα με ελικόπτερο και είδα ό,τι πιο φρικιαστικό έχω δει ποτέ στη ζωή μου και λέτε ότι το μέλημά μου ήταν να πειράξω τους διαλόγους. Δεν ντρέπεστε λίγο να τα λέτε αυτά;

Ας ξεκινήσουμε με το βαθύτατα παραπλανητικό δημοσίευμα του ΒΗΜΑτος. Αλλοιώθηκαν λέει οι διάλογοι εκείνης της βραδιάς: Όλες οι συζητήσεις δεν ήταν εξ αρχής στη διάθεση των ανακριτικών αρχών; Γιατί κάποιος να θέλει να τις αλλάξει;

Εισάγατε στην προπαγάνδα σας, ένα λεξιλόγιο άλλων εποχών. Μάζωμα, συγκάλυψη, μονταζιέρα. Ήρθε η ώρα να διαλύσουμε τους μύθους. Θα επιχειρήσω να το κάνω στη μνήμη των ανθρώπων, όσο πιο νηφάλια μπορώ. Αναλαμβάνω την ευθύνη στη μνήμη αυτών, να πω την αλήθεια και να κριθώ.

Πολιτικές δυνάμεις μεταβλήθηκαν σε εμπόρους του πόνου. Ωστε να φανεί τάχα ότι η κυβέρνηση δεν έχει την ενσυναίσθηση. Σεβαστείτε τους ανθρώπους που είναι τουλάχιστον στα θεωρεία.

Δεν μιλήσαμε όσο θα έπρεπε από την πρώτη στιγμή όσο θα έπρεπε για την τραγωδία. Πάνω σε αυτό το κενό πληροφόρησης φύτρωσαν τα πιο απίθανα σενάρια συνωμοσίας.

Αναρωτιέμαι, όταν στην επέτειο, όταν ντύσατε μαύρη την Κουμουνδούρου, θα μπορούσαμε να το είχαμε κάνει και εμείς το 2019, δεν το κάναμε. Είπατε κ. Φάμελλε πως κρύβομαι, είμαι εδώ. Τοποθετήθηκα σε αυτή την αίθουσα, απείχα μόνο σε μία συνεδρίαση για λόγους αρχής, στην εξέταση των ποσιμάτων της εξεταστικής αρχής.

Απευθύνομαι σε όλους και σε όλους ως πρωθυπουργός και ως πατέρας. Μέχρι στιγμής απέναντι σε αυτή την τραγωδία δεν έχουμε καταφέρει να βαδίσουμε ενωμένοι. Ζήτησα συγγνώμη εξ ονόματος όλων όσων κυβέρνησαν επί δεκαετίες που δεν καταφέραμε να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα των σιδηροδρόμων.

Στέκομαι με σεβασμό και με ταπεινότητα απέναντι στη μνήμη των ανθρώπων που χάσαμε, στον πόνο των τραυματιών και των συγγενών και των θυμάτων. Από όλους μόνο αυτοί έχουν το δικαίωμα να κάνουν τον πόνο διαμαρτυρία ακόμα και να αδικούν την Πολιτεία.»

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button