ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης αλά Μακρόν: Αναζητεί influencers για πείσει τους πολίτες να εμβολιαστούν

Το τελευταίο διάστημα τα «φώτα» πέφτουν στις νεότερες ηλικίες, που έχουν και τα μικρότερα ποσοστά εμβολιασμού

Όλα τα όπλα επιστρατεύει η κυβέρνηση προκειμένου να αυξήσει τη συμμετοχή των νέων στο εμβολιαστικό πρόγραμμα και να περιορίσει την εξάπλωση της πανδημίας. Με ορατό το ενδεχόμενο το τέταρτο κύμα να βρει τους πολίτες στις … παραλίες, αναζητούνται εναλλακτικοί τρόποι για να πειστούν όσοι ακόμα είναι δύσπιστοι να κάνουν το βήμα προς την «επιχείρηση Ελευθερία».

Σε αναζήτηση influencers

Το τελευταίο διάστημα τα «φώτα» πέφτουν στις νεότερες ηλικίες, που έχουν και τα μικρότερα ποσοστά εμβολιασμού ( κάτι που οφείλεται πάντως και στο ότι άνοιξαν σχετικά πρόσφατα οι πλατφόρμες). Η αρχή έγινε με το freedom pass των 150 ευρώ σε όσους νέους κάνουν την πρώτη δόση του εμβολίου, ενώ ακολούθησε και ένα σποτάκι με αποδέκτες τους εικοσάρηδες.

Το θετικό είναι πως σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στην διάθεση της η κυβέρνηση τις τελευταίες ημέρες οι νέοι φαίνεται πως μπαίνουν δυναμικά στην «επιχείρηση Ελευθερία». Είναι χαρακτηριστικό πως στην ηλικιακή ομάδα των 18 – 24 ήταν 7.827 τα ραντεβού στις 24 Ιουνίου και έφτασαν τις 22.116 στις 6 Ιουλίου. Στην αμέσως επόμενη ηλικιακή ομάδα – τους 25 με 29- το ίδιο διάστημα τα ραντεβού ξεκίνησαν από 4.613 και έφτασαν τις 13.018 στις 6 Ιουλίου.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία σε  όλες τις ηλικιακές ομάδες, το δεκαήμερο μεταξύ 27 Ιουνίου και 6 Ιουλίου προγραμματίστηκαν 595.459 ραντεβού. Από αυτά  το 24,4% αφορά νέους έως 24 ετών και το 14,3% αφορά την ομάδα 25 έως 30 ετών.

Περαιτέρω ώθηση στην «επιχείρηση Ελευθερία»  μπορεί να δώσουν λαμπερά πρόσωπα (π.χ. καλλιτέχνες και αθλητές), που θα  βγουν μπροστά και θα μιλήσουν στην νεολαία για τα οφέλη του εμβολιασμού. Παράλληλα αναζητούνται και πρόσωπα που έχουν απήχηση σε τοπικό επίπεδο, καθώς σε 50 δήμους το ποσοστό  εμβολιαστικής κάλυψης είναι κάτω από 25%.

Οι… influencers εκτιμάται πως μπορούν να συμβάλουν στην κινητοποίηση των νεότερων ηλικιών και με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να περάσουν μηνύματα σε ένα κοινό που δεν παρακολουθεί καθημερινά τα «παραδοσιακά» μέσα ενημέρωσης. Να σημειωθεί εδώ πως  το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μία μείωση της μέσης ηλικίας των κρουσμάτων του κορονοϊού, που έχει υποχωρήσει στα 27 έτη. Επομένως για την  κυβέρνηση αποτελεί πρώτη προτεραιότητα το  να πείσει του νέους να… τσιμπηθούν.

Για το σκοπό αυτό «μελετάται» και το παράδειγμα άλλων χωρών, όπου υπήρξε ανάλογη  εκστρατεία για τους εικοσάρηδες. To …καν´ το όπως οι Γάλλοι θα μπορούσε να είναι μια λύση. Συγκεκριμένα στη Γαλλία υλοποιήθηκε μια μοντέρνα  καμπάνια  με εικόνες νέων που ταξιδεύουν, διασκεδάζουν, αγκαλιάζονται και φιλιούνται. Το σύνθημα αυτής της εκστρατείας ήταν «ναι, το εμβόλιο μπορεί να έχει επιθυμητά αποτελέσματα. Με κάθε εμβολιασμό, η ζωή ξεκινά ξανά»

Παράλληλα  η κυβέρνηση «κοιτά» προς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και για έναν ακόμα λόγο. Η συνήθεια πολλά νεαρών να αναρτούν σύντομα βιντεάκια με τις εξορμήσεις  τους (για παράδειγμα στο Facebook, το Instagram και το Tik Tok) μπορεί να … αποκαλύψει το κατά ποσόν τηρούνται τα μέτρα προστασίας σε δημοφιλή μαγαζιά διασκέδασης. Άλλωστε οι εικόνες που ήρθαν  πρόσφατα στο φως της δημοσιότητας από πάρτι σε μαγαζί της παραλιακής ήταν ενδεικτικές για τον συνωστισμό που επικράτησε, με αποτέλεσμα τις επόμενες ημέρες να υπάρξουν κρούσματα.

Υπενθυμίζεται  πως όσες επιχειρήσεις ελέγχονται και διαπιστώνονται παραβάσεις, θα αντιμετωπίζουν ποινή προσωρινής αναστολής δραστηριότητας από την πρώτη παράβαση. Παράλληλα θα προβλέπονται βαριά πρόστιμα, ενώ σε τυχόν τρίτη παράβαση θα αφαιρείται η άδεια.

Μάλιστα θα είναι δυνατή η επιβολή των παραπάνω κυρώσεων και εκ των υστέρων – βάσει υλικού από το οποίο θα προκύπτει η παράβαση. Επομένως φωτογραφίες και βιντεάκια με εικόνες συνωστισμού μπορεί να αποτελέσουν «τεκμήρια» για επιχειρηματίες που δεν τηρούν την νομοθεσία.

Related Articles

Back to top button