ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αποκάλυψη «βόμβα» από Τσαλίδη: Ο Καραμανλής ήταν ενήμερος για τον σιδηρόδρομο

Με κατάθεσή του στον Ανακριτή Λάρισας, ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επιβεβαίωσε πως το υπουργείο Μεταφορών ήταν ενήμερο για την κατάσταση του σιδηροδρόμου.

Κατάθεση στον ανακριτή αποκαλύπτει ότι ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής ήταν ενημερωμένος για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Πρόκειται για την κατάθεση του Φίλιππου Τσαλίδη, ο οποίος διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον Μάρτιο του 2016 ως τις 14 Σεπτεμβρίου του 2021.

Ο Φίλιππος Τσαλίδης -τον οποίο τα μέλη της αντιπολίτευσης στην Εξεταστική Επιτροπή έχουν ζητήσει να εξετάσουν, αλλά η κυβερνητική πλειοψηφία έχει αρνηθεί- κλήθηκε να καταθέσει στον ανακριτή Λάρισας στις 22 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο της διερεύνησης του δυστυχήματος στα Τέμπη.

Στην κατάθεσή του, που είναι σε γνώση του NEWS24/7, ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επιβεβαίωσε ότι η εποπτεία του Οργανισμού, παρά την ιδιωτικοποίησή του από το 2017, γίνεται από το υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων, τονίζοντας πως «κατά τη διάρκεια της θητείας μου συνομιλούσα με τον εκάστοτε Γενικό Γραμματέα Μεταφορών και τον εκάστοτε Υπουργό».

Ο ίδιος, κατάθεσε στον ανακριτή πως είχε στείλει στο υπουργείο επιστολή στις 6 Σεπτεμβρίου του 2021, όταν υπουργός ήταν ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, με την οποία ενημέρωνε «για την κατάσταση του δικτύου»:

«Ανακριτής: Κατά τη διάρκεια της θητείας σας είχατε ενημερώσει για την κατάσταση του δικτύου και όσα αναφέρετε στην από 6/9/21 επιστολή σας το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών;

Τσαλίδης: Ναι είχα κάνει ενημερώσεις, οι περισσότερες εκ των οποίων αφορούσαν την υποδομή. Οι ενημερώσεις γίνονταν είτε μέσω αλληλογραφίας είτε προφορικά.

Ανακριτής: Έχετε αποστείλει και άλλες τέτοιες επιστολές στον κ. Υπουργό, τους Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου;

Τσαλίδης: Απ’ όσο θυμάμαι είχα ξαναστείλει αντιστοίχου περιεχομένου επιστολές.

Ανακριτής: Λάβατε απαντήσεις σε αυτές τις επιστολές σας;

Τσαλίδης: Στις περισσότερες από αυτές δεν είχα λάβει απάντηση»

Ερωτώμενος από τον ανακριτή για την κατάσταση του δικτύου επι των ημερών του, για την οποία ενημέρωνε το υπουργείο, ο Τσαλίδης είπε πως δεν γινόταν καταγραφή των συρμών σε πραγματικό χρόνο, πως δεν φαινόταν η κίνηση του κάθε συρμού ανά κατεύθυνση, πως δεν λειτουργούσε το σύστημα GSM-R, ενώ τονίζει ακόμη πως παρά το γεγονός πως είχαν εγκατασταθεί συστήματα ΕTCS, δεν λειτουργούσαν γιατί αυτό προϋποθέτει ολοκληρωμένο σύστημα σηματοδότησης.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button