ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κίνημα: “Χωρίς βάθος αλλά και προοπτικές επιτυχίας οι αλλαγές της κυβέρνησης στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση”

Ο Υπουργός Παιδείας, προϊδεάζοντας για τις αλλαγές που σκοπεύει να φέρει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, συνέχισε για ακόμα μια φορά τη συνθηματική προσέγγιση των ζητημάτων της εκπαίδευσης και της Παιδείας γενικότερα.

Αντί της συνολικής (και οπωσδήποτε επιστημονικής) αποτίμησης της ως τώρα πορείας του Νέου Σχολείου ή μιας νέας ολοκληρωμένης πρότασης για το σχολείο και τον πολίτη που προσδοκούμε να διαμορφωθεί μέσα από αυτό, υποδεικνύει πεδία αλλαγών που παραδοσιακά αναφέρονται απ’ όλους εκείνους τους υπουργούς, που, φευ, δεν διαθέτουν συγκεκριμένο όραμα για την Εκπαίδευση. Η εξαγγελόμενη ελάφρυνση της ύλης είναι ένα θετικό βήμα, όπως και η αλλαγή κάποιων σχολικών βιβλίων. Οι όποιες αλλαγές, όμως, θα πρέπει να είναι συγκεκριμένες και να στηρίζονται είτε σε επιστημονική εισήγηση του Ι.Ε.Π. είτε στην αλλαγή των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Σήμερα, δεν υπάρχει ούτε το ένα ούτε το άλλο.

Επανέρχεται, επίσης, το παλιό δίλημμα μεταξύ αριθμητικής και περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών, χωρίς να αιτιολογείται η υποτιθέμενη αποτυχία του ισχύοντος συστήματος και, κυρίως, χωρίς να υπάρχει η επιστημονική τεκμηρίωση για την πρωτοβουλία αυτή, πολλώ δε μάλλον η διερεύνηση ενδεχόμενων άλλων συστημάτων αξιολόγησης των μαθητών.

Θα ήταν προτιμότερο το υπουργείο να ενσκήψει στην οικονομική στήριξη των διαλυόμενων δομών της δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες έχουν αφεθεί αποκλειστικά σχεδόν στη συνεισφορά των γονέων και το φιλότιμο των εκπαιδευτικών, παρά στην εξαγγελία κάποιων αλλαγών χωρίς βάθος αλλά και προοπτικές επιτυχίας.

Related Articles

Back to top button
Close
Close