ΥΓΕΙΑ

Έλενα Παπαβασιλείου – Ελευθερία Ζαπαντιώτη: Οι σκέψεις ενός ασκούμενου, η καθοδήγηση ενός personal trainer

Σε δύο “παράλληλους μονολόγους” , η γνωστή παρουσιάστρια Έλενα Παπαβασιλείου, ως “ασκούμενη” και η πρώην πρωταθλήτρια βάδην, και νυν personal trainer Ελευθερία Ζαπαντιώτη, η οποία μας δίνει συχνά τα φώτα της μέσα απ τις στήλες του npress.gr, καταγράφουν γιατί δεν είναι καθόλου καλή ιδέα να τα παρατάμε, άλλως να τα φορτώνουμε στον κόκκορα !
Ακόμη και όταν βαριόμαστε του “θανατά” και λίγο παραπάνω χουζούρεμα μας φαντάζει ιδανική κατάσταση , ακόμη και όταν ο χρόνος μας είναι εξαιρετικά περιορισμένος. Η γυμναστική δεν είναι μόνο ζήτημα αισθητικής, που αν μη τι άλλο, το καλλίγραμμο σώμα της κας Παπαβασιλείου το καθομολογεί, είναι πρωτίστως ζήτημα υγείας.

ADS

Ας τις “ακούσουμε” :

Personal training : Έλενα Παπαβασιλείου – Ελευθερία Ζαπαντιώτη

img_2734

ΈΛΕΝΑ
Φτάνει Δευτέρα πρωί. Ξεκίνημα νέας εβδομάδας μετά από ένα όμορφο σαββατοκύριακο. Ας είμαστε ειλικρινείς. Καλά καλά δεν έχει ανοίξει το μάτι και αναρωτιέμαι που θα βρω τη δύναμη, που θα βρω κουράγιο, να πάω άλλη μια μέρα να χτυπηθώ στο γυμναστήριο. Γιατί σε όλους μας μπορεί να αρέσει το αποτέλεσμα αλλά η διαδικασία δεν είναι πάντα μια απόλαυση. Μήπως να μου δώσω σήμερα ρεπό και να πάω αύριο καλύτερα; Έχω ραντεβού με την Ελευθερία. Δεν είναι σωστό να το ακυρώσω τελευταία στιγμή. Άσε που θα μου κάνει και καλό. Λοιπόν, σταμάτα να σκέφτεσαι και απλά πήγαινε.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Μακάρι να ξέραμε όλοι πόσο σημαντικό είναι να γυμναζόμαστε. Δυστυχώς, πολλοί είναι αυτοί που έχουν πάρει την απόφαση να το ξεκινήσουν, έχουν γραφτεί γυμναστήριο αλλά κάτι στάθηκε εμπόδιο. Είτε αυτό λέγεται ο ίδιος ο εαυτός, είτε αυτό λέγεται χρόνος, οικογένεια, παιδί, δουλειά, κούραση, κτλ. Η δέσμευση του personal training σε βοηθάει να μένεις πιστός στο πρόγραμμά σου και να μην αφεθείς στις δικαιολογίες που πάντα βρίσκεις.

img_2731

ΈΛΕΝΑ
Φτάνω γυμναστήριο. Ακόμα βαριέμαι αλλά χαίρομαι και λίγο. Δεν έχει νόημα να το πολυσυζητάμε, ξεκινάμε. Βλέπω την Ελευθερία και μου ανακοινώνει το βασανιστήριο που μου έχει ετοιμάσει για σήμερα. Ακούω πως θα κάνω TRX και χαίρομαι. Κάνω αρκετά χρόνια πια και έχω συνηθίσει αυτόν τον τρόπο εκγύμνασης ίσως και να μη μου βγει και τόσο πολύ το λάδι. Κανόνισα, όμως, χωρίς τον ξενοδόχο. Θα κάνουμε TRX με BOSU μαζί.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Μακάρι να ξέραμε όλοι πόσο σημαντικό είναι να πιέζουμε στην προπόνηση. Και τι σημαίνει αυτό; Να αποφεύγουμε τον ίδιο τρόπο εκγύμνασης. Η επιλογή διαφόρων εξοπλισμών στην προπόνηση θα μας βοηθήσει να φτάσουμε πιο γρήγορα στο επιθυμητό αποτέλεσμα, μια καλή φυσική κατάσταση και ένα όμορφο καλοσχηματισμένο σώμα. Το TRX μας βοηθάει να δουλεύουμε ταυτόχρονα πολλές μυικές ομάδες και όταν το συνδυάζουμε με το BOSU μπορούμε να δυσκολέψουμε την προπόνησή μας καθώς αυξάνει τα επίπεδα δυσκολίας μέσω της ανισορροπίας που μας δημιουργεί.

img_2732

ΈΛΕΝΑ
Την ώρα της προπόνησης το μυαλό μου αδειάζει από όλες τις πιεστικές σκέψεις της ημέρας. Πρέπει να συγκεντρωθώ στην άσκηση που έχω να κάνω. Που να φανταζόμουν την ώρα που πρέπει να τραβήξω τους ιμάντες πρέπει συγχρόνως να συγκεντρωθώ στους ώμους που πρέπει να είναι χαλαροί χωρίς ένταση, στη μέση μου να μη φύγει μπροστά, στους κοιλιακούς μου που πρέπει να είναι ενεργοποιημένοι και να αναπνέω κιόλας. Και όλα αυτά σε κλάσματα δευτερολέπτου.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Μακάρι να ξέραμε όλοι πόσο σημαντικό είναι να κάνουμε σωστά τις ασκήσεις. Η τέλεια θέση σώματος είναι κάτι που πρέπει να μαθαίνουμε στην αρχή. Και αν οι έννοιες ‘ έξω στήθος, μέσα η κοιλιά, κ.ά.’ φαίνονται απλές, θέλουμε λίγο χρόνο για να τις μάθουμε. Πρέπει να αποκτήσουμε συνείδηση του τι κάνουμε για να καταφέρουμε κάποια στιγμή να ολοκληρώνουμε ακόμα και μια δύσκολη προπόνηση χωρίς να τραυματιστούμε. Γιατί με ενδιαφέρει να σε ‘διαλύσω’ για μια μέρα και όχι για όλη σου τη ζωή.

ΈΛΕΝΑ
Έχω μάθει πια κάθε άσκηση έχει, συνήθως, 20 επαναλήψεις. 17, ουφ, 3 ακόμη, 18 θεέ μου θα βγουν άλλες δύο; 19 όλε κοντεύει το τέλος, 20 και ναι τα κατάφερα. Εδώ μου λέει η Ελευθερία πάμε 5 ακόμα. Την κοιτάζω αγριεμένη ‘καλέ πλάκα μου κάνεις;’. Δε φαίνεται να συγκινείται ιδιαίτερα. Μου λέει κοφτά ‘ναι συνέχισε’. Δεν ξέρω που βρίσκω τη δύναμη αλλά συνεχίζω. 21,22,23,24,25 τα κατάφερα. Το χαμόγελο έχει φτάσει μέχρι τα αυτιά. Νιώθω την κούραση της άσκησης που μόλις τελείωσα αλλά συγχρόνως μια τεράστια δύναμη και ενέργεια. Ξεπέρασα τα όριά μου. Τελικά μπορώ ακόμα περισσότερο. Αρχίζω στο μυαλό μου και βάζω μελλοντικούς μου στόχους. Καμιά φορά χρειάζεται κάποιος άλλος να σε πιέσει για να καταλάβεις πόση περισσότερη δύναμη έχεις μέσα σου.

img_2733

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Το πόσες επαναλήψεις θα κάνεις στην προπόνησή σου εξαρτάται από το στόχο που έχεις βάλει. Θέλεις να αντέχεις για πολύ ώρα σε μια άσκηση; θα κάνεις πολλές επαναλήψεις. Θέλεις να βελτιώσεις τη δύναμή σου; θα κάνεις λίγες επαναλήψεις άρα και μεγαλύτερη αντίσταση(περισσότερα κιλά, αλλάζοντας κλίση του σώματος εφόσον αναφερόμαστε στο TRX ) . Αλλά για να πετύχεις αυτό που έχεις επιλέξει πρέπει να πιέσεις τον εαυτό σου ξεπερνώντας τα όρια που θεωρείς εσύ ότι έχεις.

ΈΛΕΝΑ
Έχω ανέβει στο BOSU, αυτή τη μισοφέγγαρη μπάλα, κρατάω τους ιμάντες και κάνω καθίσματα για να γυμνάσω τους τετρακεφάλους. Έλα μου ντε που η Ελευθερία αυτό το θεωρεί μόνο ζέσταμα. Για μένα, πάντως, είναι κανονική άσκηση. Τώρα μου λέει να κάνω το ίδιο με το ένα πόδι, αισθάνομαι σα μπαλαρίνα. Πρέπει να συγκεντρωθώ πολύ για να μη χάσω την ισορροπία μου.1,2,3,…..14 θεέ μου νόμιζα ότι γυμνάζω τους τετρακεφάλους, αρχίζει και καίει η φτέρνα μου σα τρελή. ‘συγγνώμη, τώρα αυτό είναι φυσιολογικό;’

img_2737

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Ο δυτικός τρόπος που έχουμε επιλέξει μας έχει απομακρύνει από τη φύση με αποτέλεσμα να μη χρησιμοποιούμε όλες τις μυικές ομάδες. Στη συγκεκριμένη άσκηση, με το συγκεκριμένο εξοπλισμό, ενεργοποιήσαμε περισσότερες μυικές ομάδες οι οποίες δε δουλεύουν στην καθημερινότητα. Αυτό έχει ως συνέπεια την αίσθηση ‘καψίματος’ αυτών που ενεργοποιήθηκαν. Και αν εσένα σε κάψει η φτέρνα σου αυτό θα σε δυναμώσει και θα σε προστατεύσει από πιθανούς τραυματισμούς (π.χ. όταν θα γυρίσεις το πόδι σου, όταν θα παραπατήσεις).

ΈΛΕΝΑ
Τέλος. Ολοκληρώθηκε η προπόνηση για σήμερα. Έφτασε το απολαυστικό κομμάτι της προπόνησης που λέγεται διατάσεις. Όσο βαριέμαι να τις κάνω μόνη μου, τόσο τις απολαμβάνω όταν έχω τη βοήθεια της Ελευθερίας. Οι μύες μου από την άσκηση έχουν μαζέψει, τους νιώθω σφιγμένους και άκαμπτους. Ήρθε η ώρα να τους τεντώσουμε, να ξαναποκτήσουν την ελαστικότητά τους και αυτό μου δημιουργεί μια τεράστια αίσθηση ανακούφισης. Μόνη μου δεν καταφέρνω να τους τεντώσω όσο χρειάζεται.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Όση σημασία έχει το κυρίως μέρος της προπόνησης, άλλη τόση έχει και η αποθεραπεία. Η αποθεραπεία αποτελείται, συνήθως, από το κομμάτι που λέγεται διατάσεις. Μετά από μία έντονη προπόνηση οφείλουμε να επαναφέρουμε τους μύες μας στο αρχικό μήκος ηρεμίας ώστε να μπορέσουν να αποδώσουν σωστά στην επόμενη προπόνηση. Επίσης, όταν ο μυς δεν έχει ελαστικότητα, κινδυνεύει να τραυματιστεί. Αν αναφερθούμε στην εικόνα σίγουρα δε μας αρέσει κάποιος άκαμπτος που δυσκολεύεται σε κάθε του κίνηση (μοιάζει με Ρόμποκοπ).

img_2736

ΈΛΕΝΑ
Ολοκλήρωσα και τη σημερινή προπόνηση. Χάρηκα που έκανα κάτι καλό για μένα. Ξεκινάει θετικά η εβδομάδα μου. Μπορεί το πρωί που ξύπνησα να γκρίνιαζα λίγο, όσο, όμως, το σώμα κουράζεται, το πνεύμα αναζωογονείται. Τώρα νιώθω γεμάτη ενέργεια. Τελικά, κάτι τέτοιες στιγμές καταλαβαίνω πως παλιά άκουγα απλά κάποιοι να το λένε αλλά τώρα κι εγώ εθίστηκα στη γυμναστική. Με ό,τι διάθεση και αν πάω φεύγω πιο χαρούμενη.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Απλά μην το σκέφτεσαι! Ψάξε και κάν’ το σωστά! Η γυμναστική σου αξίζει!

 

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button