ΥΓΕΙΑ

Γιατί Yoga; – Η Ναυπάκτια Νάνσυ Δρόσου, αναλύει τα οφέλη της

11053120_10204277020581498_5916128413701753132_n

Γράφει η Νάνσυ Δρόσου

Τα τελευταία χρόνια η Yoga έχει γίνει αρκετά δημοφιλής. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν αρκετοί που αναρωτιούνται γιατί να την εντάξουν στη ζωή τους. Γιατί Yoga, τι είναι αυτό που μου προσφέρει; Θα έχει αποτελέσματα; Μπορούν άραγε να το κάνουν; Ποιο από όλα τα είδη yoga να διαλέξω;

IMG_20140827_114040 (1)

Αρχικά ας ξεκαθαρίσουμε το πιο βασικό από όλα! Η Yoga απευθύνεται σε όλους ανεξαρτήτως ηλικίας. Είναι κατάλληλη για άνδρες, γυναίκες, παιδιά, γυναίκες κατά τη περίοδο εγκυμοσύνης αλλά και μετά καθώς και αθλητές. Έχει λοιπόν την δυνατότητα να διαμορφώνεται ανάλογα με την ηλικία και τις ανάγκες του καθενός. Η απάντηση στο γιατί Yoga; Γιατί σε βοηθάει εκεί που έχεις εσύ την ανάγκη!!Είναι μια πρακτική που σε συντονίζει να είσαι χαλαρός, αλλά και σε καλή φυσική κατάσταση.

IMG_20140722_225315

Όταν κάποιος λοιπόν έρθει σε επαφή με τον κόσμο της Yoga θα διαπιστώσει ότι τα οφέλη ποικίλουν. Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι το κέρδος μπορεί να είναι τόσο σωματικό όσο και ψυχολογικό. Ενδεικτικά αναφέρουν ότι:

  • Βελτιώνει τη στάση σώματος
  • Αυξάνει την αντοχή και μυική δύναμη
  • Μειώνει ή και απαλλάσει απο διάφορους σωματικούς πόνους (μέση, αυχένα, καρποί κτλ)
  • Βελτιώνει την λειτουργία της καρδιάς
  • Μειώνει το άγχος
  • Βελτιώνει την αυτοσυγκέντρωση
  • Καταπολεμά την κατάθλιψη
  • Βοηθά στην διαχείριση του θυμού

IMG_20140730_210955 (1)

Φυσικά όπως και σε κάθε μορφή άσκησης απαιτεί μια περίοδος προσαρμογής, οπότε εάν τη  βάλεις στη ζωή σου εντατικά δεν θα αργήσεις να δείς τα αποτελέσματα! Μπορεί να προσφέρει διαφορετικά πράγματα σε διαφορετικούς ανθρώπους. Αυτό εξαρτάται απο το γιατί θα επιλέξεις να ασχοληθείς με τη yoga και πόσο θα την ενσωματώσεις στη ζωή σου.

IMG_20140808_203909 (1)

 

Οι επιλογές στο στύλ που μπορεις να διαλέξεις είναι αρκετές. Τα πιο βασικά είδη είναι:

  • Hatha Yoga (Χάθα)

Η πιο διαδεδομένη μορφή γιόγκα στη Δύση είναι η Hatha. Στην πραγματικότητα δεν          πρόκειται για ένα ξεχωριστό είδος, αλλά για μια κατηγορία η οποία περιλαμβάνει κάθε είδος       γιόγκα που συνδυάζει την σωματική άσκηση με την αναπνοη. Ένα μάθημα Χάθα         περιλαμβάνει χαμηλής έντασης ασκήσεις συνδυασμένες αρμονικά με αναπνοές , που   μπορούν να εκτελεστούν απο όλους αρχάριους ή μή.

  • Ashtanga Yoga (Αστάνγκα)

Θεωρείται από τα πιο δυναμικά και απαιτητικά στύλ. Οι μαθητές κινούνται σε μια σειρά από διαδοχικές στάσεις, συχνά πηδώντας απο τη μία στάση στην άλλη, αναπτύσσοντας την αντοχή, τη δύναμη και την ευλυγισία. Τα περισσότερα μαθήματα τύπου “power yoga” και “flow yoga” βασίζονται στο σύστημα της ashtanga.

  • Iyengar Yoga

Δημιουργήθηκε απο τον B.K.S.Iyengar ένας απο τους πίο γνωστούς συγχρονους δασκάλους και ίσως ένα απο τα πιο διαδεδομένα στυλ στον κόσμο. Πρόκειται για ένα παραδοσιακό μάθημα που δίνει πάρα πολυ μεγάλη έμφαση στη σωστή ευθυγράμμιση των στάσεων, χρησιμοποιώντας βοηθήματα όπως ζώνες, τουβλακια, καρέκλες και μαξιλάρια.Οι μαθητές κρατιούνται πολύ περισσότερο σε μια στάση έτσι ώστε να έχουν χρονο να προσέξουν την ευθυγράμμισή τους.

  • ViniYoga

Εδώ θα συναντήσουμε ένα μάθημα προσαρμοσμένο στις ανάγκες του ασκούμενου. Ένα πιο χαμηλής έντασης στύλ που δυναμώνει και θεραπεύει. Γιαυτό το λόγο προτιμάται απο ανθρώπους που υποφέρουν απο τραυματισμούς ή σε όσους βρίσκονται σε περίοδο αποκατάστασης.

  • Raja Yoga

Είναι το “βασιλικό μονοπάτι” της yoga και θεωρείται ως η ύψιστη μορφή της. Βασισμένη κυρίως στο διαλογισμό με σκοπό την αναγνώριση των αιτιών της δυστυχίας ή του πόνου και την απελευθέρωση απο αυτά. Ο μαθητής δουλεύει κυρίως σε νοητικό επίπεδο, προσπαθώντας να αποκτήσει τον έλεγχο του μυαλού. Είναι ένα είδος που δεν ταιρίαζει σε όλους γιατί δεν προσφέρει σωματική εξάσκηση αλλα προυποθέτει μεγάλη δύναμη αυτοσυγκέντρωσης.

IMG_20140731_153914 (1)

image-f4612fb657be0dfa42dae7331853026d4a548a829bb253c481ea7445fc85456b-V

Πρίν ξεκινήσεις λοιπόν αυτό το όμορφο ταξίδι καλό είναι να πειραματιστείς για να βρείς αυτό που σου ταιριάζει. Οι επιλογές που σου δίνονται πολλές, η δική μου συμβουλή; Μάθε να ακούς το σώμα σου!! Ξέρει να σε οδηγεί σωστά!!

Namaste

*Η Νάνσυ Δρόσου είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Yoga Instructor

 

Related Articles

Back to top button
Close
Close