ΕΛΛΑΔΑ

Στα 52 ναυτικά μίλια εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας το «Ορούτς Ρέις»

Στα 52 ναυτικά μίλια εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας βρίσκεται το «Ορούτς Ρέις». Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες έχει απλώσει τα καλώδιά του χωρίς όμως να κάνει έρευνα καθώς κάτι τέτοιο εμποδίζεται από τον θόρυβο που προκαλούν οι πολλές ναυτικές μονάδες στην περιοχή.

Το «Ορούτς Ρέις» συνοδεύεται από βοηθητικά σκάφη και μονάδες του τουρκικού Ναυτικού και η κατάσταση παρακολουθείται από μονάδες και μέσα των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Η Αθήνα από την πρώτη στιγμή επιδεικνύει άμεσα αντανακλαστικά ψυχραιμίας, αλλά και αποφασιστικότητας, στέλνοντας μήνυμα υπεράσπισης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων με όλα τα πολιτικά, διπλωματικά και επιχειρησιακά μέσα. Επί του πεδίου, και ενώ το σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων είχε από νωρίς τεθεί σε κατάσταση απόλυτης ετοιμότητας, μονάδες του Π.Ν. και αεροσκάφη της Π.Α. είχαν αναπτυχθεί στον ευρύτερο θαλάσσιο χώρο όπου αναμενόταν το τουρκικό ερευνητικό, μετά τη NAVTEX η οποία είχε παρανόμως εκδοθεί στις 7 το πρωί. Μάλιστα όταν το «Ορούτς Ρέις» συνοδευόμενο από πλοία του Π.Ν. της γείτονος εισήλθε σε βάθος 10 ν.μ. εντός του ορίου της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, τα εκεί πολεμικά πλοία της χώρας μας έστελναν συνεχή, ανά περίπου 15΄ μηνύματα, με τα οποία ζητείτο η απομάκρυνσή του από την περιοχή.

Τα μηνύματα έμεναν αναπάντητα από το «Ορούτς Ρέις» το οποίο κινούμενο με χαμηλή ταχύτητα είχε απλώσει τα καλώδια προκειμένου να προχωρήσει στα επόμενα βήματα. Ωστόσο, όπως επισήμαιναν αρμόδιες πηγές, η διεξαγωγή ερευνών ήταν αδύνατη, λόγω του θορύβου που προκαλείται από τις πολλές ναυτικές μονάδες που πλέουν στην περιοχή. Ως γνωστόν, τέτοιου είδους έρευνες γίνονται μέσω της εκπομπής ραδιομηνυμάτων, με τη χρήση των καλωδίων, προς τον βυθό. Αυτά τα μηνύματα είναι, που όπως λέγεται, δεν είναι δυνατόν να ληφθούν εξαιτίας του θορύβου από τις μηχανές των πολλών πλοίων που βρίσκονται στο σημείο. Εξάλλου στόχος της Αθήνας είναι να αποτρέψει τις έρευνες και όχι να προκαλέσει περαιτέρω στρατιωτική κλιμάκωση.

Related Articles

Back to top button