ΕΛΛΑΔΑ

Σχεδόν οι μισοί Έλληνες οδηγοί έχουν οδηγήσει μεθυσμένοι

Έρευνα Οδικής Ασφάλειας από την Ierax Analytix για λογαριασμό του EUROKTEO

Ενδιαφέροντα και ανησυχητικά ήταν τα ευρήματα της πανελλήνιας έρευνας για την οδική ασφάλεια που πραγματοποίησε η Ierax Analytix για λογαριασμό του EUROKTEO.

Το EUROKTEO, ένα από τα πιο γνωστά ΚΤΕΟ της Θεσσαλονίκης, έχει δημιουργήσει ένα πρότυπο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με το όνομα Κ.Τ.Ε.Ο. (Κάνουμε Την Ευθύνη Όχημα), υλοποιώντας μία σειρά δράσεων και καμπανιών για τον άνθρωπο, την κοινωνία, το περιβάλλον και την ασφάλεια στους δρόμους.

Έτσι, μέσω της εταιρείας ερευνών Ierax Analytix, το EUROKTEO επιχείρησε να σκιαγραφήσει την υπάρχουσα κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους, καθώς και τις μεγαλύτερες παθογένειες που εντοπίζονται σε αυτούς, ανοίγοντας ξανά μία μεγάλη συζήτηση για την οδική ασφάλεια στη χώρα μας. Τι έδειξαν, λοιπόν, οι απαντήσεις 2191 Ελλήνων οδηγών;

Το 91% των ερωτηθέντων παραδέχεται ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι ο συχνότερος λόγος απόσπασης των οδηγών, την ώρα που 3 στους 4 ερωτηθέντες (75%) παρατηρούν ότι οι συνεπιβάτες στις πίσω θέσεις του αυτοκινήτου δε φορούν ποτέ ή φορούν σπάνια ζώνη ασφαλείας.

Παράλληλα, σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες στην έρευνα (44%) παραδέχτηκαν ότι έχουν οδηγήσει υπό την επήρεια μέθης έστω και μία φορά, με το 72% των ερωτηθέντων να παρατηρεί πως οι οδηγοί παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας τις περισσότερες φορές ή ακόμα και πάντα.

Σε άλλα σημεία της έρευνας, οι μισοί σχεδόν συμμετέχοντες (46%) παρατηρούν πως οι συνεπιβάτες σε μηχανή δε φορούν ποτέ ή φορούν σπάνια κράνος, το 58% παρατηρεί πως οι οδηγοί παρκάρουν πάνω σε πεζοδρόμιο τις περισσότερες φορές ή ακόμα και πάντα, σχεδόν 8 στους 10 (77%) αισθάνονται πιο ασφαλείς όταν οδηγούν στο εξωτερικό, ενώ το 92% πιστεύει ότι αν το ΚΤΕΟ γινόταν προαιρετικό οι περισσότεροι οδηγοί θα το απέφευγαν.

Τέλος, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας έχει να κάνει με την επέκταση του διπλώματος και σε άλλες κατηγορίες. Συγκεκριμένα, το 51% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι πεζοί θα πρέπει να έχουν δίπλωμα κίνησης, ενώ ένα αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό (77%) θεωρεί ότι δίπλωμα οδήγησης θα πρέπει να έχουν και όσοι οδηγούν πατίνι ή ποδήλατο.

«Καθημερινά διαβάζουμε, ακούμε, γινόμαστε μάρτυρες δεκάδων τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε κάθε άκρη της χώρας, τα οποία εγείρουν ξανά το ερώτημα σχετικά με το τι πραγματικά συμβαίνει στους ελληνικούς δρόμους. Έτσι, αποφασίσαμε, ως μία εταιρεία που έχει από την ίδρυσή της την ασφάλεια των οδηγών ως απόλυτη προτεραιότητα, να υλοποιήσουμε μία πανελλήνια έρευνα οδικής ασφάλειας για να φέρουμε και πάλι στο προσκήνιο τις απειλητικές παθογένειες και να ανοίξουμε μία μεγάλη συζήτηση για ένα ζήτημα που μας αφορά όλους», αναφέρει η CEO του EUROKTEO Μαρίλη Χαρίση.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button