ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Νέα έκθεση του Μιχάλη Μαδένη: Οι διαδρομές του χρώματος

Την Πέμπτη εγκαινιάζεται η νέα έκθεση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη με κεντρικό άξονα τα τοπία με το πληθωρικό χρώμα

 

Ο ζωγράφος Μιχάλης Μαδένης – ο κληρονόμος του χρώματος του δασκάλου Παναγιώτη Τέτση- επιστρέφει με νέα έκθεση έργων λίγο πριν τα Χριστούγεννα. Τα εγκαίνια της έκθεσης που φιλοξενείται στην αίθουσα τέχνης Evripides Art Gallery (Ηρακλείτου & Σκουφά, Κολωνάκι) θα γίνουν την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017 στις 8 το βράδυ.

Σε αυτήν την έκθεση απουσιάζουν οι χαρακτηριστικές ανθρώπινες φιγούρες με τα υπερμεγέθη σώματα – σήμα κατατεθέν του Μαδένη και τη θέση τους έχουν πάρει επάξια τα τοπία. Τοπία γεμάτα φώς. «Στα τωρινά έργα του Μαδένη», όπως γράφει στον κατάλογο της έκθεσης η ιστορικός της τέχνης και τεχνοκριτικός Ντόρα Ηλιοπούλου- Ρογκάν, «το χρώμα γίνεται φώς και αντίστροφα. Και αυτό, επειδή ο χαρισματικός καλλιτέχνης δεν βλέπει, και δεν βιώνει μοναχά αλλά «πλάθει» τις συνθέσεις του αξιοποιώντας κάθε φορά στις επάλξεις μέσα από την ποιητική σε υφή ιδιοσυγκρασία του, τη δυναμική των συναισθημάτων του».

Στο «ψαχτήρι» του Ινστιτούτου Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (ΙΣΕΤ) βρήκα το βιογραφικό του: «Γεννήθηκε στην Κομοτηνή το 1960. Αρχικά έκανε μαθήματα ζωγραφικής στο εργαστήριο του Νίκου Στέφου και μετά σπούδασε στην ΑΣΚΤ της Αθήνας (1985-1990, με υποτροφία του Ι.Κ.Υ.), με δασκάλους τους Τρ. Πατρασκίδη και Π. Τέτση. Αποφοίτησε με διάκριση. Συνέχισε τις σπουδές του στην Ολλανδία, στην Vrije Academie voor Beeldende Kunste της Χάγης, με υποτροφία του ολλανδικού κράτους (1990-1991) και του Ι.Κ.Υ. (1992-94). Το 1992 παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα (Νέες Μορφές) και το 1994 επέστρεψε οριστικά στην Ελλάδα.

Από τα πρώτα του έργα μέχρι σήμερα, μένει πιστός στην παραστατική ζωγραφική με ανθρωποκεντρική θεματολογία. Στα έργα του πρωταγωνιστεί το γυμνό ανδρικό σώμα, με έμφαση στην ανθρώπινη υπόστασή του. Η εξπρεσιονιστική διάθεση είναι εμφανής στη συναισθηματική φόρτιση των μορφών και στην κάπως μελαγχολική ατμόσφαιρα που τις περιβάλλει. Με διακριτικούς συμβολισμούς υποδηλώνεται η θνητότητα του σώματος και η ιερότητά του. Η πληθωρική παρουσία του γυμνού, χωρίς να αναφέρεται άμεσα σε πρότυπα του κλασικού κάλλους, τονίζει τον ουμανιστικό χαρακτήρα αυτής της καλλιτεχνικής πρότασης και τη βαθύτερη σύνδεσή της με την ιστορία του πολιτισμού. Η στιβαρή σχεδιαστική απόδοση των μορφών, οι υποβλητικές συνθέσεις και η εκφραστική χρήση του χρώματος, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του εικαστικού του ιδιώματος.

Έχει παρουσιάσει το έργο του σε πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα, και συμμετείχε σε αρκετές ομαδικές, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Ολλανδία, Κίνα, Γερμανία, Τουρκία, Αίγυπτο)».

Ο Μιχάλης Μαδένης είναι εκπαιδευτικός και από το 2003 η παρουσία του σφράγισε την λειτουργία του Παιδικού Εργαστηρίου της Εθνικής Πινακοθήκης. Χάρις στη προσπάθεια του Μαδένη χιλιάδες παιδιά γνώρισαν και αγάπησαν τη ζωγραφική μέσα από το ανέμελο παιχνίδι με τις κατασκευές και τα χρώματα.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button