ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Ο πρώτος οδηγός στην Ιστορία, ήταν… γυναίκα!

Λένε πως η ιστορία γράφεται από τους τολμηρούς και έχουν δίκαιο!

Μπέρθα Μπένζ. Η γυναίκα που το 1888 πραγματοποίησε το πρώτο ταξίδι με αυτοκίνητο. Ένα ταξίδι, δύο ημερομηνίες, πολλές πρωτιές.

Η Μπέρθα Μπενζ νεε Ρίνγκερ μαζί με τους δύο γιούς της γίνεται ο πρώτος άνθρωπος, ο οποίος ταξίδεψε με το πρώτο αυτοκίνητο.

Η Μπέρθα Μπενζ (σύζυγος του Καρλ) γεννήθηκε το 1849. Τον Ιούλιο (20) ή τον Αύγουστο (5) του 1888, χωρίς να το γνωρίζει ο σύζυγός της, οδήγησε τους γιους της Ρίχαρντ και Γιούγκεν σε ένα ταξίδι 106 χιλιομέτρων από το Mannheim στο Pforzheim. Οι ημερομηνίες είναι δύο (η Daimler δέχεται την 5η Αυγούστου αλλά οι αρχές των δύο πόλεων δέχονται την 20η Ιουλίου). Το ταξίδι έγινε με ένα από τα νεότερα κατασκευασμένα αυτοκίνητα «Benz Motorwagen» κατασκευής του συζύγου της και με σκοπό να αποδείξει την αξιοπιστία του. Ως τότε τα ταξίδια με αυτοκίνητο γίνονταν για λίγα χιλιόμετρα και ήταν απλώς δοκιμές με συνοδηγούς / επιβάτες μηχανικούς.

Η Μπέρθα Ρίνγκερ παντρεύτηκε τον Καρλ Μπένζ γύρω στο 1870. Ο Μπένζ έλαβε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το αυτοκίνητο / αμαξίδιο του, που ονόμασε «Motorwagen», τον Ιανουάριο του 1886. Το ξύλινο όχημα είχε δύο τροχούς πίσω, έναν μπροστά και μία λαβή ως τιμόνι. Την κίνηση έδινε μονοκύλινδρος κινητήρας 2.5 ίππων και η ταχύτητά του μπορούσε να φτάσει μέχρι και 40 χλμ την ώρα.

Ο Μπενζ αντιμετώπισε δυσκολίες στην πώληση του Motorwagen: Οι εκθέσεις για τα πρώτα μηνύματα δεν ήταν θετικά και οι πελάτες ήταν απρόθυμοι να αγοράσουν ένα όχημα το οποίο μέχρι στιγμής είχε δοκιμαστεί μόνο σε μικρές αποστάσεις.

Το καλοκαίρι του 1888, η Μπέρθα και οι δύο έφηβοι γιοί της, οι Ρίχαρντ και Γιούγκεν, σκέφθηκαν να πάρουν το αυτοκίνητο για μια ξαφνική επίσκεψη στη μητέρα της στο Pforzheim . Γνωρίζοντας ότι ο Καρλ δεν θα το επέτρεπε ποτέ, έφυγαν νωρίς το πρωί, ενώ εκείνος ακόμα κοιμόταν. Οι νεαροί Μπενζ έσπρωξαν για αρκετά μέτρα το όχημα πριν βάλουν σε λειτουργία τον κινητήρα για να μην ξυπνήσουν τον πατέρα τους. 

Το τρίο οδήγησε από το σπίτι τους στο Mannheim ως το Pforzheim και πίσω, συνολική απόσταση 106 χιλιομέτρων. Αν και μεγάλοι δρόμοι στις πόλεις ήταν συχνά πλακόστρωτοι, δεν υπήρχαν ακόμα δρόμοι έξω από τις αστικές περιοχές και η Μπέρθα έπρεπε να οδηγεί κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών για να βρει το δρόμο της. Για να ανεφοδιάζει το αυτοκίνητο, αγόρασε μεγάλες ποσότητες Ligroin, ένα απορρυπαντικό (μία μορφή καθαρής βενζίνης) από τα τοπικά φαρμακεία.

Η ιστορική διαδρομή της Μπέρθα έδειξε ότι το όχημα ήταν κατάλληλο για τακτική χρήση. Ο Τύπος κάλυψε εκτενώς το γεγονός και ο Καρλ Μπένζ άρχισε να συγκεντρώνει παραγγελίες για το όχημά του.

Μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα, η Benz & Cie ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο, με 572 οχήματα που παρήχθησαν μόνο το 1899. Ο Καρλ Μπενζ εγκατέλειψε την εταιρεία αρκετά χρόνια αργότερα. Πέθανε το 1929, τρία χρόνια μετά τη συγχώνευση της Benz & Cie με τη Daimler Motors για να σχηματίσει τη Daimler-Benz, κατασκευαστές της διάσημης Mercedes-Benz. Η Μπέρθα Μπενζ συνέχισε να ζει στο σπίτι τους στο Ladenburg μέχρι το θάνατό της στις 5 Μαΐου 1944, στην ηλικία των 95 ετών.

Τα παραλειπόμενα του ταξιδιού

  • Το αυτοκίνητο που οδήγησε η Μπέρθα ήταν η τρίτη εξέλιξη του πρώτου οχήματος για το οποίο πήρε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ο Καρλ.
  • Ο Καρλ Μπενζ ενημερώθηκε για το ταξίδι με σημείωμα στην κουζίνα. Αν υπήρχε το ψυγείο θα ήταν και ο πρώτος που είδε post it σημείωμα.
  • Η ενημέρωση για την εξέλιξη του ταξιδιού γινόταν με… τηλεγραφήματα.
  • Όταν η γραμμή καυσίμου του αυτοκινήτου έφραξε η Μπέρθα, την… άνοιξε χρησιμοποιώντας μία φουρκέτα της.
  • Όταν η βάση της ανάφλεξης έσπασε χρησιμοποίησε την καλτσοδέτα της για να την στηρίξει.
  • Το ταξίδι εκτός από διαφημιστικούς λόγους έφερε και μία σειρά εξελίξεις όπως: Μία επιπλέον ταχύτητα (πιο κοντή) για τις ανηφόρες ή την τοποθέτηση δέρματος ανάμεσα στον ξύλινο τάκο του φρένου και τον τροχό για καλύτερη επιβράδυνση.
  • Η εταιρία Wiesloch municipal chemist βλέποντας την ζήτηση για Ligroin για την κίνηση των νέων οχημάτων, δημιούργησε τα πρώτα πρατήρια ανεφοδιασμού στον κόσμο.
  • Περίπου 25 μοντέλα / παραλλαγές του Benz – Motorwagen με διαφορετικούς κινητήρες κατασκευάστηκαν μεταξύ του 1886 και του 1894. Έτσι έγινε το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που παράγονταν και πωλήθηκε σε διαφορετικά μοντέλα.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker