ΑΠΟΨΕΙΣ

Όταν το 2011 Παπανδρέου και Γερουλάνος έβγαλαν στους δρόμους τους εποπτευόμενους φορείς του Πολιτισμού

Επειδή επιμένετε…

Του Κωνσταντίνου Αλεξάκου

Το φθινόπωρο του 2011, επί Γιώργου Παπανδρέου, ο Παύλος Γερουλάνος έβγαλε στο δρόμο, για πρώτη φορά στα χρονικά, τους εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου Πολιτισμού, σε πλατείες και δρόμους της πόλης, συμπεριλαμβανομένου του ΕΜΣΤ που μετείχε με έργα στην πλ. Κοτζιά και την Ομόνοια, της Ταινιοθήκης με δημόσιες προβολές κάτω από την Ακρόπολη, κινητές παραστάσεις της Λυρικής από δυόροφο πούλμαν και το “τροχόσπιτο” από την Κοτζιά (δεν έχω λατρέψει ποτέ τόσο το “Σώσε με” του Ν. Καρβέλα) και την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου στην πλ. Θεατρου, σε μία “Αντιγόνη” που δεν θα ξεχάσω ποτέ.

Οι στιγμές για τη χώρα ήταν από κάθε άποψη δυσκολότερες από τις σημερινές και το κλίμα σαφώς βαρύτερο. Η πρωτοβουλία είχε διπλό σκοπό: το ηθικό των πολιτών και τη θετική παρέμβαση στην εικόνα της Αθήνας, που για δύο χρόνια ήταν στα διεθνή Μέσα η πόλη που διαρκώς φλέγεται πνιγμένη στα δακρυγόνα.

Από την μεριά του δήμου, ο φορέας υλοποίησης ήταν ο ΟΠΑΝΔΑ στον οποίο ήμουν αντιπρόεδρος και είχα αναλάβει να το τρέξω επιλύοντας μεταξύ άλλων τις αντιδράσεις που υπήρχαν ακόμα και μέσα στην παράταξη του Γιώργου Καμίνη, ελέω αντιμνημονιακού αγώνα, παρά το μνημόνιο συνεργασίας που είχαμε ετοιμάσει ένα μήνα πριν και είχαν υπογράψει ο ΥΠΠΟΤ με το Δήμαρχο.

Κανένας όσων το έστησαν, το έτρεξαν και το στήριξαν δεν σκέφτηκε να φωτογραφηθεί πουθενά, ούτε για το facebook του.
Το δυόροφο λεωφορείο της Λυρικής δεν έκανε καντάδα στον τότε Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου ή τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια στην Ηρώδου Αττικού.
Ο Παύλος Γερουλάνος παρακολούθησε ό,τι παρακολούθησε από τα μετόπισθεν – δεν φωτογραφήθηκε, δεν το χρησιμοποίησε για την προσωπική προβολή του.

Είναι θέμα αισθητικής και αντίληψης για τη δημοκρατία και τη διακυβέρνηση. Είναι θέμα του αν αντιλαμβάνεται κάποιος – πολίτης ή εκλεγμένος – τη νομή της εξουσίας και του κράτους ως προσωπικό και εσχάτως οικογενειακό λάφυρο.

Related Articles

Back to top button
Close
Close