ΑΠΟΨΕΙΣ

Ναύπακτος: Το στοίχημα της πλωτής πέτυχε – Ώρα για μαρίνα

Γράφει ο Γιάννης Μπέκος

Το φετινό καλοκαίρι, στη Ναύπακτο, παρά τις δύσκολες συνθήκες, εμφανίστηκαν περισσότερα σκάφη από κάθε άλλη φορά.

Δεκάδες ιστιοπλοϊκά και υπερπολυτελή γιοτ, έκαναν την εμφάνισή τους στον ναυπακτιακό κόλπο, για να απολαύσουν αυτό το υπέροχο θέαμα με το Ενετικό κάστρο και τις απίστευτες ομορφιές του τοπίου.

Τα περισσότερα σκάφη, μένουν ανοιχτά στη θάλασσα, κάποια δένουν στο λιμάνι, ενώ φέτος έδεσαν αρκετά στη νέα πλωτή εξέδρα.

Η πλωτή εξέδρα, δημιουργήθηκε πριν δύο χρόνια, παίρνοντας άδεια από την αρχαιολογία για τοποθέτηση της την καλοκαιρινή περίοδο, με σκοπό να μπορούν να δέσουν 4-5 σκάφη κάθε φορά.

Όμως αυτό όπως είναι φανερό δεν αρκεί. Σπανίζουν οι πόλεις σαν τη Ναύπακτο, με τόσο θαλάσσιο τουρισμό, που δεν έχουν μαρίνα, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα.

Έλλειψη οράματος από τις προηγούμενες διοικήσεις αλλά και η ενασχόληση με θέματα καθημερινότητας, οδήγησαν τη Ναύπακτο στο 2020 χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές.

Η προηγούμενη δημοτική αρχή, προχώρησε στον σχεδιασμό και τη χρηματοδότηση, μέρους του έργου του τουριστικού καταφυγίου, στην θέση Πούντος στο Γρίμποβο. Το τουριστικό καταφύγιο έχει χαρακτήρα μικρής μαρίνας με 100 θέσεις για σκάφη. Σε μια κανονική μαρίνα, οι θέσεις είναι 300. Όμως το συνολικό κόστος του έργου ήταν 9 εκ. ευρώ. Η Περιφέρεια έδωσε τα πρώτα 2 εκ για τη δημιουργία των λιμενικών εγκαταστάσεων, περιμένοντας ασφαλώς, τα επόμενα χρήματα από το ταμείο της Περιφέρειας για την ολοκλήρωση του έργου. Κάτι που αναμφίβολα θα έκανε η όποια διοίκηση της Περιφέρειας, από την στιγμή που για όλη τη Ναύπακτο θα ήταν προτεραιότητα.

Η νέα δημοτική αρχή, έκανε κάτι που συνηθίζεται στην Ελλάδα. Ακύρωσε το έργο των προηγούμενων λέγοντας πως η χρηματοδότηση ήταν ελλιπής, και αποφάσισε τα δύο εκατομμύρια να τα διαθέσει για τη δημιουργία αλιευτικού καταφυγίου στη θέση που είναι οι νεροτσουλήθρες, στην ακριβώς αντίθετη πλευρά από τον αρχικό σχεδιασμό. Το σκεπτικό βέβαια της νέας διοίκησης ήταν πως στη θέση που θα γινόταν το τουριστικό καταφύγιο, αφενός δεν υπήρχαν όλα τα χρήματα για την ολοκλήρωση του έργου, αφετέρου η δημιουργία του θα ακύρωνε οριστικά τη δημιουργία μιας μεγάλης μαρίνας 300 θέσεων.

Έτσι, λένε οι καινούργιοι, με τη δημιουργία του αλιευτικού καταφυγίου, αποδεσμεύεται η θέση της Μαρίνας, η οποία θα μπορεί να δημιουργηθεί…μελλοντικά!

Στο σημείο αυτό, να τονίσουμε πως η μαρίνα των 300 θέσεων χρειάζεται περίπου 30 εκ. ευρώ για να ολοκληρωθεί, ένα ποσό που θα αρκούσε για την δημιουργία τούνελ στο κάστρο για την οριστική απαλλαγή του ιστορικού κέντρου από τα οχήματα.

Τα χρήματα είναι πολλά σε κάθε περίπτωση και αν συνεχιστεί ο σημερινός ρυθμός εισροής χρηματοδότησης προς τη Ναύπακτο, από την τωρινή περιφερειακή αρχή, μάλλον θα χρειαστεί να περιμένουμε πoλύ.

Δεν ξέρουμε εάν η νέα δημοτική αρχή τα καταφέρει στον διπλό στόχο της. Το ευχόμαστε σε κάθε περίπτωση.

Είναι όμως βέβαιο πως η ώρα για δημιουργία μαρίνας (300 ή 100 θέσεων) στην Ναύπακτο έχει έρθει και η απαίτηση από την κοινωνία θα γίνεται όλο και πιο έντονη!

Related Articles

Back to top button