ΑΠΟΨΕΙΣΝΑΥΠΑΚΤΙΑ

Αποχέτευση Ναυπάκτου: Ποια είναι τα ανυπέρβλητα εμπόδια;

Πραγματοποιήθηκε συνάντηση την Δευτέρα με φορείς και μηχανικούς της πόλης, στην οποία ο δήμαρχος επιχείρησε να εξηγήσει τα θέματα για την ακύρωση του έργου της αποχέτευσης.

Γράφει ο Γιάννης Μπέκος, πολιτικός μηχανικός ΕΜΠ

Το έργο είναι ζωτική σημασίας για την Ναύπακτο, αφού με την υλοποίησή του η πόλη διαχωρίζει τα λύματά της σε ακάθαρτα και όμβρια, με αποτέλεσμα να σταματήσει η μόλυνση του περιβάλλοντος και η Ναύπακτος να έχει επιτέλους καθαρές θάλασσες σε Γρίμποβο και Ψανή.

Όμως, φαίνεται πως βρισκόμαστε μπροστά σε “ανυπέρβλητα εμπόδια”, τα οποία ακόμα δεν έχουν φανεί! Σε συναντήσεις που έγιναν με την Ομοσπονδία αλλά και την Τοπική κοινότητα Ναυπάκτου, ο δήμαρχος και ο πρόεδρος τη Αναπτυξιακής Γιώργος Κοτρώνης, υποστήριξαν την άμεση διακοπή του έργου της αποχέτευσης, επειδή υπάρχουν…ανυπερβλητα εμπόδια! Μάλιστα είδαμε και δημοσιεύματα που καλόυσαν τον δήμαρχο να το “τολμήσει” και να ακυρώσει το έργο.

Όμως παρότι έχει περάσει ένας μήνας, δεν έχουν μέχρι σήμερα παρουσιαστεί αυτά τα ανυπέρβλητα εμπόδια από τους υπεύθυνους μηχανικούς! Στο τελευταίο μάλιστα δημοτικό συμβούλιο, ο πρώην δήμαρχος Γιάννης Μπουλές, ζήτησε από τον δήμαρχο, να του παρουσιάσει την άποψη της επιβλέπουσας υπηρεσίας που να αιτιολογεί την διακοπή του έργου. Στην απάντησή του ο δήμαρχος περιορίστηκε να αναφερθεί σε συζητήσεις που έχουν γίνει, ενώ είπε πως σε επόμενο συμβούλιο θα παρουσιάσει την άποψη των τεχνικών που εισηγούνται κάτι τέτοιο.

Στην συνάντηση της Δευτέρας, εκτός του δημάρχου, υπέρμαχος της διακοπής του έργου, ηταν ο διευθυντής της ΔΕΥΑΝ κ. Κότσαλος, ο οποίος είναι χημικός στο επάγγελμα. Παρότι το έργο είναι τεχνικό, ο διευθυντής επιχειρηματολόγησε λέγοντας πως έγινε σκανάρισμα από την υπηρεσία, χωρίς βέβαια να εξηγηθούν οι λόγοι που αναγκάστηκε η υπηρεσία να αναθέσει και να πληρώσει αυτή την δουλειά και όχι ο εργολάβος που έχει την πλήρη ευθύνη του έργου, το οποίο σκανάρισμα έδειξε πως στο κέντρο υπάρχει ένας αγωγός χτιστός και στην περιοχή του λιμανιού υπάρχει στρώση 20 εκ τσιμέντου! Σιγά τα ωά, που λένε και στο χωριό μου. Αυτά τα ξέραμε και χωρίς σκανάρισμα. Τι καινούργιο μας έδειξε η μελέτη; Τίποτα, λέμε όσοι την είδαμε!

Βέβαια με το σκανάρισμα του δρόμου, εργασία κόστους 20.000 ευρώ, κανείς δεν μπορεί να λέει πλέον πως θα σκάψουμε και δεν ξέρουμε τι θα βρούμε. Ξέραμε και ξέρουμε ακόμα περισσότερο τώρα! Αυτό δεν είναι ανυπέρβλητο εμπόδιο. Όπως δεν είναι ανυπέρβλητο εμπόδιο πως σε κάποιο σημείο η εκσκαφή θα φτάσει τα 4μ. Αυτό το περιγράφει σαφώς η μελέτη που έγινε και μάλιστα γι αυτό έχει προβλέψει συγκεκριμένο ποσό για αντιστηρίξεις!

Το ότι ο κτιστός αγωγός που υπάρχει, είναι… μνημείο, είναι το πιο αστείο επιχείρημα από όσα έχουν ακουστεί! Αφενός γιατί καμία αρχαιολογική υπηρεσία μέχρι σήμερα δεν το έχει χαρακτηρίσει, αφετέρου γιατί πολύ απλά, κανείς δεν θα πειράξει αυτόν τον αγωγό! Θα μείνει ως έχει! Και εάν κάποιος φοβάται μην διαταραχθεί, ας διαβάσει ξανά την μελέτη και ας μάθει τι είναι η αντιστήριξη που περιλαμβάνεται στα άρθρα της.

Εν ολίγης, ανυπέρβλητα εμπόδια δεν έχουν παρουσιαστεί έως σήμερα από κανέναν! Τα όσα ακούγονται και λέγονται μέχρι στιγμής χωρίς τεκμηρίωση, είναι σίγουρα βούτυρο στο ψωμί του αναδόχου, ο οποίος φαίνεται πως θα λυτρωθεί από την ακύρωση του πιο δύσκολου κομματιού του έργου της ανάπλασης. Το εύκολο άλλωστε, έχει ολοκληρωθεί…

Related Articles

Back to top button