Home / ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ / Ανακοίνωση της Γέφυρας: «Η διερεύνηση συνεχίζεται, ο διάλογος επεκτείνεται»

Ανακοίνωση της Γέφυρας: «Η διερεύνηση συνεχίζεται, ο διάλογος επεκτείνεται»

Με ανακοίνωση που εξέδωσε πριν λίγα λεπτά, η Γέφυρα δείχνει πως ανοίγει πόρτες στον διάλογο με την διαπαραταξιακή του δήμου Ναυπακτίας για καλύτερη αντιμετώπιση του θέματος της τιμολογιακής πολιτικής.

Η εταιρία στην ανακοίνωσή της με τίτλο «Η διερεύνηση συνεχίζεται, ο διάλογος επεκτείνεται» , αναφέρει πως θα επανέλθει σε 15 ημέρες με απαντήσεις επί των ζητημάτων, μετά από σχετική μελέτη που θα πραγματοποιήσει.

Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση της εταιρίας:

«Η διερεύνηση συνεχίζεται και ο διάλογος επεκτείνεται όσο υπάρχει επαρκής αμοιβαία καλή προαίρεση»

Συνάντηση ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. με Διαπαραταξιακή Επιτροπή Δήμου Ναυπακτίας 15.6.2017.

Αντιπροσωπεία της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. αποτελούμενη από διευθυντικά της στελέχη με επικεφαλής τον Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Παναγιώτη Παπανικόλα, προσήλθε στο γραφείο του Δημάρχου Ναυπακτίας κ. Π. Λουκόπουλου, κατόπιν επιθυμίας της για διεξοδικό διάλογο, που είχε εκδηλώσει προς αυτόν από τις αρχές Ιουνίου, προκειμένου να παρουσιάσει λεπτομερώς τις παραμέτρους που διέπουν την τιμολογιακή της πολιτική (η οποία παραμένει πρακτικά «παγωμένη» από το 2011) και να εξετάσει μαζί με τα μέλη της ορισμένης από το Δημοτικό Συμβούλιο διαπαραταξιακής επιτροπής, ένα προς ένα τα αιτήματα που αυτή είχε αποστείλει.

Η ανταλλαγή απόψεων η οποία από πλείστα μέλη της επιτροπής έγινε σε κλίμα εποικοδομητικό και επεξηγηματικό, οδήγησε σε επιφύλαξη της εταιρείας για να διερευνήσει περαιτέρω την εφικτότητα των προτεινομένων και να επανέλθει σε 15 ημέρες, προκειμένου να ενημερώσει για τα αποτελέσματα σχετικής μελέτης.

Κριτήρια σε αυτή την κατεύθυνση θα αποτελέσουν η συμβατότητα με τον Νόμο 2395/96 (σύμβαση παραχώρησης), η διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου -και η όποια σχετική με το θέμα έκφραση βούλησής του δια της ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου- η οικονομική ισορροπία της ίδιας της παραχώρησης, το νομότυπον της υλοποιησιμότητας των υπό διερεύνηση προτάσεων, καθώς και η αξιοποίηση υποδείξεων και άλλων θεσμικών φορέων της περιοχής, αφού τα όποια ευρήματα θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες και των δύο πλευρών του στενού Ρίου – Αντιρρίου.

Κατά την ολοκλήρωση της συνάντησης ο κ. Παπανικόλας συνόψισε τη στάση της εταιρείας με τη φράση «Η διερεύνηση συνεχίζεται και ο διάλογος επεκτείνεται όσο υπάρχει επαρκής αμοιβαία καλή προαίρεση» και κατέθεσε στην επιτροπή εγγράφως το ακόλουθο πλαίσιο βασικών παραμέτρων τιμολογιακής πολιτικής της Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης:

 

Αρ. Πρωτ. ADM/PP/0145/2017
Χαλάνδρι, 14 Ιουνίου 2017

Προς:
Δήμο Ναυπακτίας – Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας

Υπόψη: κ. Π. Λουκόπουλου – Δημάρχου

ΘΕΜΑ:  Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου 181/2017

Σχετικό:
[1]  Επιστολή του Δημάρχου Ναυπακτίας με Αρ. Πρωτ. 11.856/23.05.2017

 

Αξιότιμε κ. Δήμαρχε,

Σχετικά με τις προτάσεις της διαπαραταξιακής επιτροπής για την τιμολογιακή πολιτική της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου που μας κοινοποιήσατε με το [1] σχετικό, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:

1. Τα τέλη διοδίων (τιμολογιακή πολιτική) της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου καθορίστηκαν, όπως περιγράφεται στη Σύμβαση Παραχώρησης, όπως αυτή έχει κυρωθεί από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, με τον, αυξημένης ισχύος  Νόμο 2395/1996. Το αρχικό βασικό τέλος διέλευσης καθώς επίσης και κάθε μελλοντική αναπροσαρμογή του, στηρίχθηκαν σε προβλέψεις, που ενσωμάτωναν την ιδιαιτερότητα και  πολυπλοκότητα του έργου, το περίπλοκο  χρηματοδοτικό πλαίσιο, τις προβλεπόμενες – ομαλές και υπό συνθήκες κανονικότητας- δημοσιονομικές και οικονομικές εξελίξεις, την ξεχωριστή αναπτυξιακή του  συμβολή και βεβαίως τα στοιχεία της πραγματικής οικονομίας, όπως καταγράφονταν κατά το χρόνο κατάρτισης της σύμβασης. Η πρόβλεψη δε, για τις μελλοντικές διαμορφώσεις των τελών, συμβάδιζε με τη διακύμανση των ΔΤΚ σε συνδυασμό με τους φόρτους διελεύσεων.  Έτσι, μέχρι και την έναρξη της οικονομικής κρίσης (έτος 2010) η διαμόρφωση των τελών διέλευσης ήταν συμβατή με την μέχρι τότε δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, το αναπτυξιακό επίπεδο της περιοχής και το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών – χρηστών. Και αυτό με το δεδομένο ότι το  αρχικό βασικό τέλος διέλευσης της γέφυρας ορίστηκε στα 9,70Ευρώ έναντι των 7,10 που ίσχυε την ίδια περίοδο για τη διέλευση μέσω του πορθμείου, ποσό το οποίο αναπροσαρμοζόταν ετησίως βάσει του ΔΤΚ. Σύμφωνα με όλα τα προαναφερόμενα, μέχρι και το ξέσπασμα της κρίσης δεν διατυπώνονταν σοβαρές ενστάσεις επί της τιμολογιακής πολιτικής.

2. Με την εμφάνιση της κρίσης, μεταστράφηκε άρδην η κατάσταση σε όλη την ελληνική κοινωνία και οικονομία, αναπόφευκτα δε και στα δεδομένα, επί των οποίων είχαν στηριχθεί τα οικονομικά μοντέλα του έργου. Πρωτοφανής πτώση στις  κυκλοφοριακές ροές, λόγω της μείωσης τόσο του διαθέσιμου εισοδήματος  των πολιτών όσο και της μείωσης της παραγωγικής δραστηριότητας της χώρας, αλλά και ειδικότερα, της ευρύτερης περιοχής.  Εν τούτοις, παρά την βίαιη αυτή ανατροπή των δεδομένων, εμείς από κοινού με τον Κύριο του έργου, το Ελληνικό Δημόσιο, κληθήκαμε να διαχειριστούμε και να συγκεράσουμε όλες τις αντιφατικές και απρόβλεπτες εξελίξεις, προκειμένου να ισορροπήσουμε τις όποιες ανατροπές των δεδομένων. Από τη μία πλευρά θα έπρεπε να κατανοήσουμε και σεβαστούμε  την καθίζηση της ελληνικής οικονομίας  και τη συνεπακόλουθη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών και από την άλλη να σταθμίσουμε τις αναλογίες αυτές, ώστε να  εξασφαλίζουμε όλες τις ανελαστικές και πάγιες δαπάνες, όπως π.χ. την  καθ’ όλη διάρκεια της παραχώρησης, ομαλή αποπληρωμή των δανείων, τις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους χρήστες της Γέφυρας, καθώς και την εξαιρετικά απαιτητική δομική συντήρησή της συμπεριλαμβανομένων τεχνικών βελτιώσεων, έτσι ώστε το έργο να περιέλθει στο Ελληνικό Δημόσιο, μετά το πέρας της παραχώρησης, σε κατάσταση εφάμιλλη αν όχι καλύτερη από την ημέρα έναρξης λειτουργίας. Και όλα αυτά, ώστε να επηρεαστεί στο μικρότερο δυνατό βαθμό η συνεισφορά του έργου στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Έντονες κι επίπονες ήταν οι  προσπάθειες τόσο του Παραχωρησιούχου όσο και του Ελληνικού Δημοσίου, ιδίως να μην διαταραχθούν οι όροι αποπληρωμής των δανείων, ώστε να μην καταγγελθούν οι σχετικές συμβάσεις. Ήδη, τότε, υπό τις ίδιες συνθήκες,  είχε παγώσει η τραπεζική χρηματοδότηση και είχαν διακοπεί οι εργασίες κατασκευής πέντε αυτοκινητοδρόμων ανά την επικράτεια. Η επανέναρξη των εργασιών αυτών απαίτησε την επίπονη και δαιδαλώδη επαναδιαπραγμάτευση με τις 50 δανείστριες τράπεζες και την Κομισιόν, με αποτέλεσμα η ολοκλήρωση και παράδοση των έργων στους πολίτες να  γίνει το 2017.

3. Στο πλαίσιο των πρωτόγνωρων αυτών εξελίξεων και συνθηκών,  αντιλαμβανόμενοι τις επιπτώσεις της ύφεσης και συμμεριζόμενοι αμέριστα τις μεγάλες δυσκολίες της ελληνικής οικονομίας αλλά και των πολιτών, σε συνδυασμό με τη συνεισφορά του έργου στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, ο Παραχωρησιούχος προχώρησε σε σειρά αποφάσεων και μέτρων, όπως:

  • Από το 2009, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΟΙΡΑΣΕΙ ΜΕΡΙΣΜΑ, στους μετόχους του.
  • Από το 2012, δεν έχει προχωρήσει σε ΚΑΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ των τελών διέλευσης (διοδίων).
  • Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του έργου, αλλά κυρίως από την έναρξη της κρίσης ακολουθείται μία τιμολογιακή πολιτική, η οποία  ενσωματώνει εναλλακτικές επιλογές άρρηκτα προσαρμοσμένες στις ανάγκες των χρηστών, όπως η προσφορά σημαντικότατων εκπτώσεων, ιδίως στους συχνούς χρήστες της Γέφυρας, συμπεριλαμβανομένων των κατοίκων των όμορων Δήμων που χρησιμοποιούν το Γέφυρα e-pass. Επιπλέον, το 2011, με γνώμονα την ενίσχυση της τουριστικής κινητικότητας στην περιοχή, κατόπιν συνεργασίας με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και με καθ’ ύλιν αρμόδιες τοπικές επαγγελματικές ενώσεις, τέθηκε στη διάθεση του κοινού η θερινή κάρτα μετ’ επιστροφής, η οποία έκτοτε διευρύνθηκε ως προς τη χρονική διάρκεια και τις ημέρες θέσεως σε ισχύ. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το διόδιο e-pass για συχνούς χρήστες είναι εφάμιλλο με το F/B από την 6η διέλευση και μέχρι 30% φθηνότερο για περισσότερες διελεύσεις τον μήνα. Για δε την 1η διέλευση με e-pass η έκπτωση σε σχέση με την απλή διέλευση ξεπερνά το 20%. Επισημαίνουμε ότι στο πεδίο των μέσων μαζικής μεταφοράς το ΚΤΕΛ Ναυπάκτου (που εξυπηρετεί τις τοπικές μετακινήσεις) απολαμβάνει της πλέον ευνοϊκής μεταχείρισης αφού διέρχεται από τη Γέφυρα με κόστος 31,80€ (μέσω συστήματος e-pass) όταν τα λοιπά λεωφορεία ΚΤΕΛ καταβάλλουν αντίτιμο 44,10€. Σημειωτέον ότι η ανώτατη τιμή  διέλευσης για τη συγκεκριμένη κατηγορία βάσει της σύμβασης παραχώρησης ανέρχεται σε 71,94€, ήτοι έκπτωση 56%.
  • Επιπλέον, στο πλαίσιο της εκπεφρασμένης από την περίοδο 2009-2010 συναντίληψης της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑΜΕΑ), αλλά και των περιφερειακών φορέων του αναπηρικού κινήματος που συναπαρτίζουν την Ένωση Κοινωνικών Φορέων «ΠΥΛΩΝΕΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ – ΚΩΣΤΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ» έχει δρομολογηθεί η ατελής διέλευση των οχημάτων ΑΜΕΑ μέσω της θεσμικής πρωτοβουλίας που ανέλαβε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους . Η δε υλοποίησή του πιο πάνω μέτρου εξαρτάται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δημοσίου οι οποίες θα πρέπει να λάβουν τις σχετικές αποφάσεις, έτσι ώστε αυτή η κατηγορία να ενταχθεί στις κατά τον νόμο εξαιρούμενες.

4. Όπως προκύπτει από μελέτες του Πανεπιστημίου Πατρών η Γέφυρα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη ιδίως σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο. Στην δε πρόσφατη μελέτη  του ανεξάρτητου Παρατηρητηρίου Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου σχετικά με τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, αναφέρονται μεταξύ των θετικών επιδράσεων της Γέφυρας:

  • Η άρση του κοινωνικού αποκλεισμού.
  • Η τόνωση του τουρισμού ιδίως στο βόρειο τμήμα της Γέφυρας
  • Η δημιουργία νέων ανταγωνιστικών συνθηκών για το πέρασμα του στενού, καθώς οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο μέσων με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά (χρόνος, διαθεσιμότητα, ασφάλεια, άνεση κλπ). Στην πράξη δε, η προσφορά από τη Γέφυρα ειδικών πακέτων σε κάποιες κατηγορίες πελατών ή σε συγκεκριμένες εποχές κλπ, αμβλύνει σημαντικά τις διαφορές των τιμών, πολλές φορές μέχρι πλήρους εξίσωσης με τις τιμές των πορθμείων.

Σημειωτέον ότι με την έναρξη λειτουργίας της Γέφυρας το 2004, οι διελεύσεις στο στενό αυξήθηκαν κατά περίπου 49%, ποσοστό που κατά την κρίση βεβαίως μειώθηκε, αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλότερο απ’ ότι πριν την κατασκευή της. Αυτό αποδεικνύει την εξόχως σημαντική συμβολή του έργου στην προσβασιμότητα των όμορων περιοχών και την επακόλουθη εμπορική, κοινωνική και τουριστική τους ανάπτυξη.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η Γέφυρα αποτελεί εμβληματικό έργο της νεότερης Ελλάδας παγκοσμίου ενδιαφέροντος το οποίο συντελεί στην προβολή της περιοχής. Η ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ από την πλευρά της, ανταποκρινόμενη στο έντονο επιστημονικό και τεχνολογικό ενδιαφέρον, συμμετέχει σε διεθνή συνέδρια παρουσιάζοντας τόσο την πρωτοποριακή μελέτη και κατασκευή της όσο και την δομική διαχείρισή της προβάλλοντας την περιοχή. Πλήθος τεχνικών και μη επισκέψεων έχουν πραγματοποιηθεί στην Γέφυρα καθώς και αλλοδαποί λειτουργοί μεγάλων καλωδιωτών γεφυρών έχουν ήδη επισκεφτεί την περιοχή για ενημέρωση και εκπαίδευση σε θέματα λειτουργίας και συντήρησης τονώνοντας την ευρύτερη περιοχή.

Καταληκτικά:

Όπως έχει, πλέον, καταγραφεί κυρίως καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας της Γέφυρας, ο συστηματικός και συνεχώς αναβαθμιζόμενος διάλογος, αποτελεί πάγια στρατηγική επιλογή της εταιρείας μας, με βάση τη διαφάνεια στις σχέσεις και τη συνέργεια με τους τοπικούς θεσμούς και κοινωνίες, σε βαθμό πανελληνίως πρωτόγνωρο ως προς την προσέγγιση της εταιρικής υπευθυνότητας.

Δια της παρούσης δηλώνουμε την προθυμία μας για περαιτέρω αναβάθμιση  του μεταξύ μας διαλόγου και συνεννόησης, στη βάση του μέτρου, της σύνθεσης, του ήθους και της κοινής καλής προαίρεσης προς όφελος του τόπου, μέσα από τον ρεαλισμό και την κοινή λογική. Εξυπακούεται ότι, στη βάση των παραπάνω, παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω εμβάθυνση της μεταξύ μας συνεργασίας με όρους και προθέσεις διαφανείς.

 

Με εκτίμηση,

Για τη ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.
Παναγιώτης Παπανικόλας
Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος

Check Also

Πρεμιέρα για την τρίτη αξιολόγηση με «τρύπα»

Το βάρος της διαπραγμάτευσης σήμερα, θα το σηκώσει μόνος του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κύριος Γιώργος Χουλιαράκης …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *